به گزارش روز یکشنبه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبردی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع خواهد شد، اظهار داشت: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانش آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند؛ زیرا این دانش آموزان به دقت بیشتر و به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: ۱۸۱ دانش آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که این دانش آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش آموزان نابینا در نزدیکترین محل زندگی خود تقسیم بندی شوند.
حسینی گفت: ۳۴۵ دانش آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه ای طراحی شود.
وی تصریح کرد: ۵۶۴ دانش آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه ای برای آنان برگزار شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی» از مهمترین طرح های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری طرح با تاخیر یک ماهه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه ها و کاهش تعداد مراجعین به ستاد ملی کرونا داده شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه فلسفه وجودی مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی باید مشخص شود، اظهار داشت: در تهیه دستورالعمل مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی استلزامات قانونی طرح و همچنین استلزامات مالی کار باید مشخص شود.