به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی آبان ماه ۱۳۹۹ در شش محور :
نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه ای
بومیسازی ادبیات نظری سواد رسانه ای
سواد رسانه ای و فعالیت رسانه ها
مردمی سازی سواد رسانه ای
کارگران و سواد رسانه ای
کاربر سازی سواد اطلاعاتی
برگزار خواهد شد.
علاقهمندان تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ فرصت خواهند داشت تا چکیده مقالات و همچنین تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ جهت ارسال اصل مقالات خود اقدام کنند.
داوطلبین همچنین میتوانند برای اطلاع بیشتر از نحوه ثبت نام و ارسال مقاله، به تارنمای این رویداد به نشانی milconf.ir مراجعه کنند.
همایش سواد رسانه ای در یک نگاه
به گزارش ایرنا، همایش های سواد رسانه ای با هدف ارتقا، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه از کودکان و نوجوانان تا دیگر اقشار مختلف جامعه همه ساله در آبان ماه همزمان با ایام فرهنگ عمومی با همکاری و همراهی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور برگزار می شود.
دومین دوره این رویداد با محوریت خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای از 12 تا 14 آبان ماه 96 همزمان با هفته فرهنگ عمومی با موضوع خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی - پژوهشی و تجربی - کاربردی برگزار شد.
موضوعات و محورهای بخش علمی - پژوهشی این همایش، توانمند سازی، سبک زندگی، آموزش و دین و اخلاق و موضوعات و محورهای بخش تجربی - کاربردی همایش، تجربه نگاریهای حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی بر اساس موضوعات و محورهای بخش علمی – پژوهشی، تولیدات رسانه ای (مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازیهای رایانه ای و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی و تولیدات هنری (پوستر، اینفوگرافی و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی، بود.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی( https://pr.irna.ir/100/5345/ایرنا) به عنوان رسانه همراه و حامی نخستین همایش سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی همواره در اطلاع رسانی این حوزه حضوری فعال داشته است.