به گزارش روز دوشنبه شرکت قطار شهری تهران و حومه، «علی امام» درباره وضعیت سامانههای تهویه در مترو اظهار داشت: افزایش ظرفیت و بهبود سامانههای تهویه خطوط در حال بهره برداری با هدف بهبود شرایط و آماده سازی برخی از خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها است.
وی افزود: طراحیهای اولیه سرفاصله حرکتی خطوط مترو تهران برای مدت زمان ۲ و نیم دقیقه انجام شده و با توجه به اینکه کاهش سرفاصله حرکتی قطارها منجر به افزایش تعداد آنها در تونل میشود، نیاز به تغییر چینش یا افزایش ظرفیت سامانههای تهویه داریم تا بتوانیم هنگام کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط، ایمنی و استاندارد را حفظ کنیم.
امام با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای محوری ما در این دوره رفع نقایص ایمنی احتمالی خطوط در حال بهره برداری است، خاطرنشان کرد: به علت هزینه بالایی که نصب و راه اندازی سامانههای تهویه دارند، در دورههای گذشته برخی از مدیران ترجیح دادهاند به دلایل مختلف تنها به پیش بینی سامانههای تهویه در طراحی خطوط بسنده کرده و در برخی نقاط از نصب و راه اندازی آنها خودداری کنند که البته با توجه به سرفاصله حرکتی قطارها در گذشته ممکن است این امر برای مدیران در آن دوره قابل توجیه بوده باشد.
ناوگان مترو تهران و حومه با ۷ خط و بیش از ۱۲۰ ایستگاه فعال است.