تهران – ایرنا – نتایج یک بررسی جدید در استرالیا نشان می دهد که مهاجران و آوارگان تازه وارد به این کشور نسبت به سایر مردم استرالیا احساس آسیب پذیری بیشتری دربرابر تاثیرات سلامتی و اقتصادی بحران کرونا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری اس بی اس ، هادی محمدی آواره ایرانی در صف اول مبارزه با کرونا به عنوان موسیقی تراپیست در یک خانه سالمندان در شمال ملبورن کار می کند. محمدی به اس بی اس نیوز گفت که بطور مداوم نگران تاثیرات  این ویروس بر سلامتی خانواده خود و آموزش بچه هایش است. وی گفت: الان زمان بسیار نگران کننده ای برای همه است. نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. اما اگر کنار هم بمانیم و کارهایی که دولت می گوید را انجام دهیم اوضاع بهتر خواهد شد. 

علی بنان مهاجر ایرانی که سال گذشته به عنوان کارگر مهاجر به ویکتوریا آمده است هنوز در حال انطباق با زندگی جدید در استرالیا است.

وی گفت: من نیز مانند سایر مردم نگران اوضاع هستم. تلاش می کنم که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنم و اشیای زیادی را در مکانهای عمومی لمس نکنم. تلاش می کنم در خانه بمانم.

بنان و محمدی دو تن از ۱۳۰ مهاجر و آواره ای هستند که در یک تحقیق اخیر سازمان اقامتی AMES استرالیا شرکت کردند.

این تحقیق نشان داد که ۷۷ درصد از پاسخ دهندگان به سوالات نگرانی بالا یا نسبتا بالایی درباره ویروس کرونا دارند.

"کاث اسکارث" مدیر اجرایی سازمان "آمس استرالیا" گفت ۵۷ درصد مردم استرالیا در یک نظرسنجی اخیر "یوگاو" گفتند که تاثیرات بحران کووید-۱۹ را احساس می کنند. وی افزود: یکی از دلایل این مساله نگرانی آنها درباره نداشتن اطلاعات کافی است. حدود یک سوم از این افراد احساس می کنند که اطلاعات کافی درباره شیوع کرونا ندارند و مشخص است که زمانی که اطلاعات درستی ندارید نگرانی بالا می رود.

اسکارث خاطرنشان کرد افرادی که از کشورهای جنگزده یا از شرایط تحت آزار فرار کرده اند نیز به احتمال بیشتری نگران می شوند چرا که شرایط قرنطینه و محدودیتها یادآور خاطرات گذشته آنها است.

اما بررسی اخیر نشان داد که مهاجران تازه وارد در مجموع به پاسخ دولت استرالیا به شیوع کرونا اعتماد می کنند و از مقررات فاصله گذاری اجتماعی تبعیت می کنند.

نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان به مساله زبان به عنوان یک مانع مهم برای دریافت اطلاعات اشاره کردند و ۳۱ درصد گفتند که نمی دانند کجا را نگاه کنند. بیش از یک سوم گفتند که عمدتا اطلاعات را از اینترنت می گیرند. تنها ۱۲ درصد گفتند که اطلاعات را از رسانه های کشورهای زادگاه خود دریافت می کنند.