تهران - ایرنا - عضو "شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله" امروز (دوشنبه) در واکنش به اقدامات عربستان در مواجهه با پیامدهای اقتصادی "ویروس"کرونا" بر این کشور تاکید کرد که بهترین راهکار برای سعودیها، توقف جنگ علیه مردم یمن است.

"محمد علی الحوثی" با بیان این مطلب در حساب توئیتری خود، افزود که بهترین فرصت ریاض برای مهار زیان‌های شدید اقتصادی، متوقف کردن تجاوز علیه مردم یمن و انتخاب راهکارهایی اساسی به جای راه‌حل‌های نخ‌نما و ادعای آتش‌بس توهمی و پایبندی به راه‌حل فراگیر است.

وی با اشاره به این که وضعیت بد اقتصادی عربستان در جهان آشکار شده است، خاطرنشان کرد که آمریکا هیچ کمکی برای نجات عربستان از این وضع نخواهد کرد، این یکی از دلایلی است که ریاض باید دست از تجاوز به مردم یمن بردارد .

" محمد الجدعان" وزیر دارایی عربستان که کشورش در پی کاهش قیمت نفت و ادامه جنگ در یمن همزمان با شیوع ویروس کرونا دچار کمبود شدید نقدینگی شده است، شنبه گذشته اعلام کرد که حتی گرفتن قرض از صندوق‌های جهانی هم نمی‌تواند مشکلات ما را بر طرف کند، لذا دولت عربستان به دنبال تجدیدنظر در بودجه سال جاری میلادی است.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، این کشور را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.