همدان- ایرنا- معاون ورزش قهرمانی اداره ورزش و جوانان همدان گفت: فعالیت تمرینی و آموزشی مربیان استان با در اختیار گرفتن شاگرد خصوصی ممنوع است.

عباس قهرمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت در دوره شیوع ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل اعلام شده ممنوع است و خاطیان در صورت تخلف به طور قطع تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: براساس گزارش های رسیده برخی مربیان از این موقعیت تعطیلی باشگاه ها به سود خود استفاده کرده و تبلیغ آموزش های خصوصی را می کنند که به شدت با آنها برخورد می شود.

قهرمانی بیان کرد: با توجه به تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با کرونای کشور ، تعطیلی تمامی باشگاههای خصوصی، دولتی و اماکن ورزشی در سطح استان تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی افزود: سرپیچی از بخشنامه مذکور جرم محسوب می شود و در صورت بازگشایی یا تبلیغ به بازگشایی مکان از طریق شبکه های مجازی طبق مصوبه ستاد مرکزی طبق دستور دادستان متخلف تحت تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: بازرسان دستگاه ورزش همدان نیز با هماهنگی مدیریت اماکن عمومی هر شهرستان فعالیت های غیر قانونی را رصد خواهند کرد.

همدان دارای ۶۰۰ فضای ورزشی دولتی و باشگاه خصوصی است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون( ۱۴ اردیبهشت) ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر رسید.