تهران- ایرنا- دو تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی در واشنگتن پست با اشاره به بحران جهانی شیوع کرونا، خواستار از سر گرفته شدن ارسال کمک های آمریکا به فلسطینی ها شدند.

" رشیده طلائب" و " آلن لوونتال" دو نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا هردو از ایالت کالیفرنیا در این یادداشت آورده اند:
ما دو عضو کنگره آمریکا هستیم هردو با سوابقی گوناگون؛ یکی یهودی آمریکایی از اهالی شهر "کوئینز" و دیگری فلسطینی آمریکایی از دیترویت.
دیدگاههای ما دو نفر درباره چگونگی رسیدن به صلح و عدالت در خاورمیانه کاملا مغایر هم است. اما ما هردو در یک اصل بنیادین بشری کاملا با یکدیگر هم عقیده ایم؛ اینکه انسانها همه با هم برابرند و انسانیت، کرامت، ایمنی و امنیت و حقوق تک تک آحاد بشریت باید محترم شمرده شود.
جهان ما امروز گرفتار همه گیری ویروس کرونا شده و متاسفانه ما بازهم شاهد آن هستیم که دسته بندی ها و احساسات ناسیونالیستی مانع از ارائه یک پاسخ جهانی به این بحران جهانی شده است. 
دولت "ترامپ"؛ هم جلوی کمک های مالی آمریکا به "سازمان بهداشت جهانی" را گرفته است و از سوئی نیز به دنبال یک سیاست منسجم و هماهنگ با متحدان آمریکا نیست. این سیاستهای غیرمولد دنیا را ناامن تر می سازد.
در بحبوحه این بحران جهانی مردم فلسطین بطور اخص یکی از آسیب پذیرترین اقشار به شمار می آیند. 
در سال ۲۰۱۸ دولت ترامپ کمک های مالی آمریکا به "آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی " موسوم به "اونروا" را قطع کرد.  این سازمان بین المللی نیازهای بشردوستانه برای پناهندگان فلسطینی را تامین می کند.
کووید - ۱۹ مرز نمی شناسد . مسلما" اگر کمک های مالی و امکانات به موقع ارسال نشود، این بحران سلامتی بشدت جان  مردم فلسطین را هدف قرار خواهد داد.
بر همین اساس ما از دولت ترامپ می خواهیم تمام کمک های مالی را که کنگره برای حمایت از رفاه مردم فلسطین به تصویب رسانده است از توقیف آزاد کند و همزمان، روابط آمریکا با اونروا را هم از نو برقرار کند.
جهان در این موقعیت بحرانی و بی سابقه، بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری جهانی، شفافیت ، کمک متقابل و اعتماد است.
مادامیکه ویروس عنان گسیخته و بی اختیار بالاخص نقاط آسیب پذیر را هدف تاراج خود قرار می دهد، وضع به حال عادی بازنخواهد گشت و جهان از این بلای سلامتی احیا نخواهد شد.
شیوع ویروس در "کرانه باختری" و "نوار غزه" یک فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و از آن برجسته تر، یک فاجعه اخلاقی در تاریخ ثبت خواهد کرد.
فاجعه انسانی در این ناحیه؛  چشم انداز پیشرفت برای رسیدن به یک صلح  و ثبات پایدار را در منطقه بطورکل از بین خواهد برد.
البته دولت ترامپ  بطور ضد و نقیض خودش هم قبول دارد که محافظت از جان فلسطینیان کلید منافع آمریکاست و با همین اعتقاد این دولت پیشتر ۵ میلیون دلار برای کمک به مبارزه با بیماری کووید-۱۹ به فلسطینیان  اختصاص داده است. اما به طرز توهین آمیزی این کمک ناچیز است.
همکاری بین المللی ، رهبری اخلاقی آمریکا، داشتن اعتقاد راسخ به لزوم رعایت حقوق بشر، داشتن اعتقاد راسخ به سلامت و ایمنی جمعی از آسیب پذیرترین انسانهای کره زمین، اینها اصولی است که در هیچ مرام و مسلکی قابل مذاکره نیست.