بندرعباس- ایرنا- رزمایش "همت جوانانه _ کمک مومنانه" به همت تشکل‌های جوانان به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان و فقرا همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده که سهم هرمزگان در این رزمایش تامین پنج هزار بسته معیشتی است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان شامگاه دوشنبه در اولین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توسط جامعه ورزش و جوانان ، سازمان های مردم نهاد جوانان و مجمع خیران ورزشیار استان تهیه شده است.

 محمودرضا امیاری بیان داشت: با هماهنگی های صورت گرفته در روزهای آینده یک هزار بسته معیشتی شامل اقلام اساسی میان خانواده های آسیب دیده از ویروس کرونا با همیاری سمن‌های جوانان، هیات های ورزشی و سازمان بسیج ورزشکاران توزیع می شود.

اشتغال، مسکن و ازدواج سه دغدغه مهم جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور رفع مشکلات جوانان، گفت: براساس نظرسنجی های انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد استان، اشتغال، مسکن و ازدواج سه دغدغه مهم جوانان استان است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: ۳۶ درصد جمعیت جوان استان یک ظرفیت بالقوه ای است که باید از زوایای مختلف مشکلات آنها را پایش و پیگیری و جهت حصول نتیجه به کمیته های مختلف تصمیم گیری استان آورده شود.

سعید ناجی ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت خوب و موثر سازمان های مردم نهاد جوانان استان در مقابله با ویروس کرونا ،خواستار تشکیل تیم هایی از سمن‌های دارای محور مشترک جهت تقویت برنامه‌ های مشترک شد.

وی تصریح کرد:باید حساسیت دستگاه های استان نسبت به مسائل پیرامون جوانان افزایش یابد و نقش موثری در کاهش مشکلات این قشر داشته باشند.