مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: سارق حرفه‌ای و سابقه‌داری که اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کرد، طی یک عملیات در این شهرستان پس از شناسایی دستگیر شد.

سرهنگ برزو تجاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از داخل خودروها در این شهرستان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران این انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با اقدام‌های میدانی و گشت‌زنی هدفمند موفق شدند؛ عامل سرقت‌های حرفه‌ای لوازم و وسایل گران‌قیمت داخل خودروهای پارک شده را دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های فنی به ۱۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح این شهرستان به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون ریال اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی مهاباد تاکید کرد: شهروندان باید دقت کنند تا وسایل گران‌بها و قیمتی خود را در داخل خودرو یا در معرض دیده سارقان قرار ندهند تا  باعث وسوسه سارقان و بزهکاران برای دزدی اموال داخل خودرو شود.

سرهنگ تجاری با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۹۰ درصد گزارش‌های سرقت کشف شده‌است، تاکید کرد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز از اقدامات ایمنی و تمهیدات لازم از جمله قفل فرمان، قفل پدال و سوویچ مخفی استفاده کنند و درصورت امکان خودروهای خود را در پارکینگ‌های مجاز نگه‌ دارند.

وی همچنین از شهروندان خواست تا گزارش‌های خود را در موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه نیروی انتظامی در سال جاری است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.