یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز گفت: یکی از وظایف مهم فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت جامعه اسلامی این است که اندیشه‌های والای شهید مرتضی مطهری استاد حوزه و دانشگاه را در شرایط کنونی به نحو مناسبی به جامعه دانش آموزان منتقل کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی دوشنبه شب در دیدار با مدیر آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان شهرستان  با گرامیداشت خاطره آیت الله مطهری و شهدای فرهنگی شهرستان افزود: انتقال افکار معرفتی مطهری به نسل جوان یک وظیفه انقلابی و دینی است .

وی ادامه داد: اگر دانش آموزان با سیره و اندیشه‌های این شهید بزرگوار آشنا شوند و در مسیر آن قرار گیرند از بسیاری  آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و تهدید نرم دشمنان انقلاب اسلامی مصون نگه داشته می‌شوند.

امام جمعه مهریز اظهار کرد: به رغم اهمیت موضوع تبیین اندیشه‌های این شهید هنوز به حد کافی و لازم اقدام لازم در نظام تعلیم و تربیت و مدارس صورت نگرفته و باید مسوولان فرهنگی و آموزشی بیشتر تلاش کنند.

محی‌الدینی تصریح کرد: معرفی آثار ارزشمند شهید مطهری توسط فرهنگیان به دانش آموزان و مطالعه آنها خیلی مفید و ضروری است و در این ارتباط  کار جمعی و همکاری همگان را می‌طلبد .

امام جمعه مهریز در این دیدار سالروز شهادت  آیت الله مطهری و هفته معلم را گرامی داشت و از تلاش‌ها و زحمات مجموعه آموزش و پرورش و همه معلمان منطقه تشکر کرد.

محی‌الدینی ابراز امیدواری کرد که فرهنگیان در تحقق اهداف نظام و انقلاب و تربیت دینی دانش آموزان بیش از گذشته در کارهای خود موفق تر از سال های گذشته باشند.

مهریز ۱۲ هزار دانش آموز،  ۱۰۵ مدرسه و ۸۰۰ معلم دارد و هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت آغاز شد.