شهرری - ایرنا - سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه دبیران و سرگروههای درسی مناطق با هدایت مسئولان دبیرخانه های درسی به ساخت و تولید فیلم‌های آموزشی پرداختند، گفت: ۱۰۹ اثر با استانداردهای مطلوب در سایت استانی بارگزاری شده و این تولیدات تا کنون از مرز ۷۵۰ فیلم فراتر رفته است.

غلامرضا بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و  تبریک فرارسیدن هفته معلم اظهار داشت: در پی تعطیلی مدارس سراسر کشور با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی با همکاری دبیران توانمند و فعال استان به ایجاد بستر آموزش از راه دور اقدام کرد که  این امر از روز شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ با حضور دبیران برجسته دوره اول و دوم متوسطه در پخش زنده تلویزیونی برنامه‌های آموزشی و با هدف کاستن دغدغه خانواده‌ها و اولیای مدرسه پیرامون عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان آغاز شد.  
وی افزود:با همکاری اداره فناوری و تخصیص فضایی مجازی برای بارگزاری آثار تولید شده توسط دبیران خلاق استان، مدرسه مجازی نیز روی وبگاه اداره کل آموزش و پرورش استان شکل گرفت و لینک آن از طریق گروه‌های مختلف به اطلاع دبیران، مدیران مدارس و دانش آموزان رسید.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته و حتی در ایام تعطیلات رسمی نوروزی، ۲۱ نفر از دبیران دوره اول و دوم متوسطه این استان در شبکه های تلویزیونی به برنامه های آموزشی پرداخته اند، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰۰ خرده جلسه تدریس برای بخش های باقیمانده از کتاب های درسی ارائه شد.
بختیاری با اظهار خرسندی از همت و تلاش مجدانه همکارانش در تحقق شعار "آموزش تعطیل نیست" تاکید کرد: این معاونت از زحمات معلمانی که در این برهه خاص و شرایط پیش بینی نشده، دوشادوش اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان به فعالیت پرداختند، تقدیر کرد.
 وی یادآور شد: حضور همکاران در برنامه‌های تلویزیونی و بارگزاری آثار آموزشی تولید شده در مدرسه مجازی وبگاه اداره کل استان همچنان ادامه دارد.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.