همدان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان گفت: پویش «یک زنگ، یک زندگی» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با شیوع ویروس جدید کرونا در سطح همدان اجرا می‌شود.

یوسف سعیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی این پویش ایجاد فضای نشاط و مشارکت اعضای خانواده در راستای کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین ارتباط مستقیم با دانش آموزان و والدین آنها با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این استان است.

وی اظهار داشت: با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همدان و کانون یاریگران زندگی، مسابقه خانوادگی «سرود یاریگران زندگی» و پویش «مشاوره تلفنی با دانش آموزان در معرض آسیب» نیز همزمان با این پویش اجرا می‌شود.

سعیدی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد همکاری و مشارکت همه اعضای خانواده و فرزندان، ایجاد انگیزه، امید به زندگی و سطح تاب آوری دانش آموزان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در اجرای این پویش اعضای کانون یاریگران زندگی این استان و مشاوران مراکز و هسته‌های مشاوره مشارکت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان گفت: در شرایط کنونی با توجه به تعطیلی مدرسه‌ها، نیاز به تداوم آموزش‌ها، حمایت اجتماعی و عاطفی از دانش آموزان در معرض آسیب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همه مدارس همدان، از تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۸، همزمان با سراسر کشور، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت موقت تعطیل شده است.

براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان، برنامه‌های آموزشی به تفکیک پایه‌ها و درس‌ها، هر روز در سه نوبت از شبکه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۸ هزار ۶۴۷ نفر رسید که ۶ هزار و ۲۷۷ نفر جان باختند.