تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

قزوین - ایرنا - هیات امنای آستان امامزاده آمنه خاتون (س) در ماه مبارک رمضان درحال توزیع نان رایگان در مناطق کم برخوردار و مناطق حاشیه ای شهر قزوین است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین روز سه‌شنبه با تایید این خبر اظهار داشت: این اقدام در قالب پویش رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز اجرایی شده است.

حجت الاسلام رضا نوروزی تصریح کرد: در این طرح از ۱۰ واحد نانوایی که عمدتا در مناطق جنوب شهر قرار دارند، نان مورد نیاز پس از خریداری بسته بندی شده و بین افراد آسیب پذیر، مناطق حاشیه‌ای و حتی کارگران توزیع می‌شود.

وی به طرح تسویه حساب دفتری اقشار محروم جنوب شهر در خواربار فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: در نظر داریم روز اکرام به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با شناسایی افراد ضعیف و محرومی که به صورت نسیه از خواربارفروشی خرید می‌کنند، به تسویه حساب دفتری آنها اقدام کنیم.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: این طرح با هدف اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری در قالب مواسات اجتماعی است که باید سبب می‌شود تا حدی مشکلات مالی اقشار آسیب پذیر کاهش یابد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: کمک‌ مومنانه وظیفه اخلاقی و شرعی هر انسانی است و همه وظیفه داریم که در این ایام فشار مالی روی خانواده‌ها را سبک‌تر کنیم.

چندی پیش اوقاف قزوین ۳۱۳ هزار بسته معیشتی در پویش رزمایش همدلی بین نیازمندان توزیع کرد.