کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: معلمان در شرایط عادی و یا بحرانی کرونا از خود خاطره‌های خوب به جا می‌گذارند و خوش درخشیدند.

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم تجلیل از مقام معلم که به صورت ویدیو کنفرانس با نمایندگان معلمان سراسر استان انجام شد، افزود: توسعه در گرو دانایی و نوآوری است و تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر نقش جوانانی است که با اعتماد به نفس تربیت یافته و در جامعه نوآوری ایجاد می کنند.

او مسوولیت سنگین تربیت نسل جوان با اعتماد به نفس و نوآور را متوجه معلمان دانست و گفت کار معلمان در حقیقت ترویج دانایی است.

بازوند در خصوص مطالبات نمایندگان معلمان در شهرستان های استان و همچنین نمایندگان فرهنگیان بازنشسته و انجمن اولیا و مربیان گفت: پاسخگویی مناسب به این مطالبات نیازمند کار کارشناسی و طرح در شورای آموزش و پرورش است.

او این وعده را داد که برای پیگیری این مطالبات ۲ جلسه شورای آموزش و پرورش در استان تشکیل می شود.

کشورها راهی جز شطرنج بازی با کرونا ندارند

استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع جهانی ویروس کرونا پرداخت و گفت: این ویروس نظم جهانی را به هم ریخته است و درحقیقت هیچ کشوری راهبرد دقیقی برای مقابله با آن ندارد و در حقیقت کشورها راهی جز شطرنج بازی با این ویروس ندارند.

بازوند تاکید کرد: از آنجایی که هنوز درمانی برای کرونا پیدا نشده و آینده مشخصی هم ندارد؛ تنها راه مدیریت آن است تا خسارت کمتری ببینیم.

وی ادامه داد: ما اکنون در مرحله مدیریت کرونا هستیم و معلمان در زمینه اطلاع رسانی و اقناع سازی جامعه از طریق گفتمان با دانش آموزان می توانند گام بزرگی در مدیریت این بیماری بردارند.

او به همکاری ۸۵ درصدی مردم در مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر افراد جامعه نیز در مدیریت این بیماری همکاری داشته باشند.

از ۳۸۰ تخت آماده شده برای کرونا تنها ۱۹۸ تخت در استان اشغال شد

بازوند با اشاره به سفید اعلام شدن وضعیت ۲ شهرستان استان بیان داشت: با اینکه خوشبختانه هیچ شهری از استان وضعیت قرمز ندارد اما امکان اوج گیری این بیماری حتی در مناطقی که وضعیتشان سفید است، وجود دارد.

استاندار کرمانشاه از اختصاص هزار تخت در تدوین نقشه راه مدیریت کرونا در استان خبر داد و گفت: در مرحله اول ۳۸۰ تخت آماده شد اما در این ۸۰ روز شیوع بیماری کرونا بیشتر از ۱۹۸ تخت در استان اشغال نشده است.

بازوند ادامه داد: ما امروز ۱۴۵ بیمار بستری داریم روند بستری ها کمتر از ترخیصی ها شده است.

۸۰ مرگ در ۸۰ روز؛ سیر کرونا نزولی است اما نباید مغرور شد

وی از مرگ ۸۰ نفر در این ۸۰ روز خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه مرگ و میر نیز وضعیت استان سیر نزولی دارد.

هرچند بازوند تاکید کرد: این سیر نزولی نباید باعث غرور شود چرا که امکان روند صعودی این بیماری همچنان وجود دارد.

او در بخش دیگری از سخنانش کمک ۶۹ میلیارد تومانی مردم و خیران استان در ماه مبارک رمضان برای کمک به آسیب دیدگان از بیماری کرونا را قدم بسیار بزرگی در ایجاد پویش همدلی و همصدایی مردم دانست و گفت: مردم ما به جان و به نان یکدیگر توجه کردند.

وی در خصوص فرصت هایی که کرونا برای استان ایجاد کرد نیز گفت: هم اکنون در استان در زمینه تولید مواد شوینده به خودکفایی رسیده ایم به گونه ای که تولیدکنندگان ما تقاضای صادرات محصولاتشان را دارند؛ ضمن اینکه توانسته ایم روزانه ۱۲۰ هزار عدد ماسک نیز تولید کنیم.

در مرحله دوم غربالگری بیماران مبتلا شناسایی و اطرافیانشان کنترل می شوند

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به اجرا شدن مرحله اول غربالگری در استان بیان داشت: در مرحله دوم غربالگری به دنبال ویروس می گردیم به این معنی که افراد مبتلا شناسایی و تمام افراد مرتبط با آن ها نیز کنترل می شوند.

بازوند بر مدیریت دوران پسا کرونا تاکید کرد و گفت: به این منظور ستادی در استانداری تشکیل شده است تا خسارت های کرونا بر حوزه های فرهنگ، آموزش، اقتصاد و امنیت مدیریت شود.

وی بیان داشت: باید بتوانیم گسل های ایجاد شده در زمینه های اقتصادی و فرهنگی مدیریت و از فعال شدن این گسل ها جلوگیری شوند.

بازوند با اعلام اینکه ممکن است ۶ ماه تا یک سال آینده را مجبور به زندگی با کرونا باشیم از شروع به کار برنامه های پساکرونا در حوزه های اقتصادی خبر داد.

وی ادامه داد: با اینکه می دانیم شرایط برای معلمان سخت است و شاهد ایثارگری و دلسوزی آنها هستیم اما از آنها می خواهیم  تا در مدیریت دوران پساکرونا به مسوولان کمک کنند.

در این جلسه استاندار کرمانشاه در پاسخ به درخواست نماینده فرهنگیان بازنشسته مبنی بر تخصیص هزار سهمیه وام ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان گفت: اگر بخواهیم این وام چهار درصد باشد نیازمند مجوز خواهیم بود اما برای وام ۱۲ درصدی مجوز لازم نداریم.

طرح رتبه بندی معلمان و اعمال مدرک دوم تحصیلی اجرایی می شود

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از اجرای طرح رتبه بندی معلمان از اول فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان اعمال مدرک دوم تحصیلی است که به احتمال زیاد این کار فقط برای آموزش و پرورش انجام خواهد شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر رسید.