مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: تاکنون پنج‌ هزار بسته معیشتی بین اقشار و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شده است.

«محمود زمانی» روز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد بسته معیشتی، ۲ هزار بسته مربوط به پویش همدلی طرح استاندار آذربایجان‌غربی است که بین نیازمندان توزیع شده است.

وی رویکردهای همبستگی اجتماعی، تقسیم کار اجتماعی مناسب و افزایش مشارکت فرهنگی شهروندان را از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در این راستا شهرستان تکاب جزو اولین شهرهایی بود که ستاد مقابله با کرونا و جلسات عملیاتی را با ۱۳ کمیته تشکیل داده و تمام ادارات، نهادهای مذهبی، خیّران، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های داوطلب و جهادی نیز پای‌کار آمدند.

وی با بیان اینکه با شعار همبستگی اجتماعی و تقسیم کار اجتماعی مناسب بین نیروها به پیشگیری از شیوع این بیماری پرداختیم اظهار داشت: در همین راستا افزایش مشارکت فرهنگی شهروندان با راه‌اندازی «پویش بانوان» و «پویش همیار محله» مورد توجه قرار گرفت که در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مفید واقع ‌شد.

فرماندار تکاب با اشاره به اینکه در پویش همدلی و کمک‌های مومنانه به نیازمندان، ادارات، نهادهای مذهبی، دفتر امام جمعه، سپاه، خیّران و معادن نیز مشارکت کردند بیان کرد: در بخش درمان نیز به همت ادارات و از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های خیّران، نقاهتگاه ۷۵ تخت‌خوابی در سالن ورزشی سپاه و نقاهتگاه ۴۰ تخت‌خوابی در ساختمان قدیمی کمیته امداد با سرعت راه‌اندازی و تکمیل شد.

زمانی اضافه کرد: تکمیل بیمارستان جدید ۹۷ تختخوابی تکاب را نیز به سرعت پیگیری کرده و به سرعت در حال رفع نواقص ساختمان اصلی آن هستیم.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی این بیمارستان از ۸۶ درصد به ۹۷ درصد رسیده است اما بهره‌برداری سریع و با عجله آن امری مناسب نیست بلکه باید این پروژه کاملا تکمیل و قابل استفاده برای بیماران و عموم مردم شود تا افتتاح گردد.

در این جلسه مباحثی مانند ساماندهی و احداث نمادهای میادین ورودی‌های شهر و گلزار شهدای گمنام و نام‌گذاری معابر عمومی شهر تکاب بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد شهرداری با همکاری و هماهنگی نهادهای فرهنگی مرتبط، در این زمینه اقدام‌کند.