شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از توزیع ۶ هزار تن کود شیمیایی از نوع اوره در این استان برای کشت بهاره خبر داد و گفت : برای تامین کود مورد نیاز کشت بهاره هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، مسعود میرزایی اظهار داشت: با آغاز کشت بهاره محصولات زراعی در این استان در طول سال زراعی جاری، تاکنون بیش ۸ هزار تن انواع  کودشیمیایی تامین شده است و در حال توزیع است.

به گفته وی، در سال زراعی گذشته نیز  ۲۴ هزار و ۵۶۷ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شد، که از این میزان ۴ هزار و ۱۷۱ تن کود فسفاته، ۲ هزار و ۹۹۶ تن کود پتاسه و ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن کود ازته بود.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه ساله کود شیمیایی مورد نیاز استان با همکاری  ۴۰ کارگزاری بین کشاورزان تمامی شهرستانها، متناسب با سهمیه هر منطقه توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، سالانه حدود  ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می‌یابد که بیش از ۲۳ هزار هکتار آن کشت بهاره است.

سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، لبنی و شیلات در چهارمحال و بختیاری با ۶۶ هزار بهره‌برداری تولید می شود.