تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه از رایزنی نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا با طرف‌های فلسطینی برای یافتن راه‌حلی جهت حل و فصل اختلافات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، میخائیل بوگدانف که همزمان معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز است با صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و عضو کمیته مرکزی فتح و احمد مجد آلیانی دبیر کل جبهه مبارزه خلق فلسطین تلفنی تبادل نظر کرده است.

«در این گفت وگوهای تلفنی که دیروز به ابتکار طرف فلسطینی برگزار شد، حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل بر مبنای حقوق بین الملل مورد تایید با حمایت چهار کشور میانجیگر و تجدید وحدت ملی فلسطین بر مبنای پلتفرم سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.»

چهار کشور میانجیگر مد نظر روسیه شامل روسیه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا می‌شود که فروردین ماه امسال نمایندگان آنها نشستی را با محوریت بررسی بحران فلسطین برگزار کردند.

در این نشست که به دلیل گسترش کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، سرگئی ورشینین دیگر دستیار پوتین و معاون وزیر امور خارجه روسیه حضور داشت و بار دیگر خواستار تاسیس کشور مستقل فلسطین شد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا هشتم بهمن ماه سال ۹۸ (بیست و هشتم ژانویه) در حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است و مخالفت همه گروه های فلسطینیی‌ را به همراه داشته است.    

روسیه این طرح را رد کرده است و خواستار توجه به منافع و خواسته‌های ملت فلسطین ازجمله تاسیس حکومت مستقل فلسطین شده است.