اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: این جمعیت تاکنون یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی را برای آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا جمع‌آوری کرده است.

  «محمد محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده مردم به زودی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از شیوع این ویروس توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۴۹۷۸۶۵۵۱۳۷ بانک ملت به نام خیران جمعیت هلال احمر استان مرکزی واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: این جمعیت تاکنون برنامه‌های مختلفی در راستای کمک رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا اجرا کرده و هم‌اکنون توزیع هفت هزار و ۶۰۰ بسته بهداشتی ویژه بیماران خاص، سرطانی، ام اس، هموفیلی و سایر بیمارانی که بیشتر در خطر ویروس کرونا هستند را در دستور کار دارد.

محمدی اظهار داشت: این بسته‌ها شامل مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح و ماسک است که به زودی بین این افراد توزیع می‌شود.

وی گفت: امروز (جمعه) ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است که شعار امسال در کشور تقدیر از مدافعان سلامت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: امید است مردم تا مهار بیماری ناشی از ویروس کرونا به رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی توجه کامل داشته باشند و همچنان در منازل خود بمانند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه سال ۹۸ به ثبت رسیده است.

تاکنون یک‌هزار ۷۳۱ نفر در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۶۰ نفر نیز جان خود را  از دست داده‌اند.