تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه یونان از انتصاب " تاسیا آتاناسیو " سفیر پیشین خود در دمشق به عنوان سفیر و فرستاده ویژه این کشور در سوریه خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز روز شنبه به نقل از روزنامه " گریک سیتی تایمز " یونان نوشت:  " نیکوس دندیاس " وزیر امور خارجه یونان در اظهاراتی اعلام کرد که " تاسیا آتاناسیو " سفیر پیشین یونان در سوریه و روسیه را به عنوان سفیر و فرستاده ویژه وزارت امور خارجه یونان در سوریه منصوب کرده است.  

وزیر امور خارجه یونان اظهار داشت:   این اقدام یعنی اینکه برقراری روابط با سوریه در بهترین سطح از انتظارات یونان است.  

رونامه " گریک سیتی یونان " از این اقدام به عنوان یک راهبرد توسط وزارت امور خارجه درباره سوریه یاد کرد و افزود: فردی را که از قبل با سوریه و دولت آن آشنا بوده به عنوان سفیر یونان در سوریه برگزیده شده است و این نشان می‌دهد که زمان بازگشایی سفارت در دمشق موضوع روز وزارت امور خارجه یونان است. 

به گزارش این روزنامه، برقراری ارتباط با موضوعات بین‌المللی سوریه، انجام کارهای بشردوستانه مرتبط و همچنین با توجه به تلاش‌های مداوم برای بازسازی سوریه هماهنگی در این زمینه از جمله وظایف سفیر یونان در دمشق بیان شده است . 

روزنامه "کاتیمیرنی" نیز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که تصمیم برای تعیین سفیر و فرستاده ویژه یونان در سوریه بخشی از فعالیت پایدار آتن در شرق مدیترانه و به طور کلی منطقه است. 

این منابع افزودند: انگیزه روز افزون یونان برای کمک به تلاش‌های انجام شده برای حل بحران سوریه در دیدارهای " دندیاس " وزیر امور خارجه یونان با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه آشکار شد. 

این منابع همچنین اعلام کردند که انتصاب " آتاناسیو " به عنوان سفیر اولین قدم یونان برای بازگشایی ستاد دیپلماسی خود در سوریه است. 

خاطرنشان می‌شود که روابط دیپلماتیک بین دمشق و آتن پس از وقوع جنگ و بحران در این کشور در حالی که مبادله تجاری بین دو کشور افزون بر ۴۲. ۴ میلیون دلار بود قطع شد. 

پیش از قطع روابط میزان صادرات یونان به سوریه ۳۶. ۵ میلیون دلار و صادرات سوریه به یونان به ارزش ۵. ۹ میلیون دلار بود.