تهران- ایرنا- رییس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به «اورزولا فان در لاین» رییس کمیسیون اروپا خواستار اقدام اتحادیه ‌اروپا برای حل بحران یمن شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، «مهدی المشاط»  روز شنبه در پیامی به رییس کمیسیون اروپا ضمن تبریک سالگرد تأسیس اتحادیه اروپا، گفت: مردم یمن همواره دستان خود را به سوی صلحی که زندگی شرافتمندانه آنها و یکپارچگی کشورشان را حفظ کند دراز کرده‌اند و برای تحقق آن نیز همواره امتیازاتی داده‌ایم.

وی افزود: بارها کشورهای ائتلاف سعودی را به گفت ‌وگو برای حل سیاسی بحران یمن فرا خواندیم و از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده ویژه این سازمان در امور یمن برای پایان جنگ و برقراری آتش بس جامع و واقعی استقبال کردیم.

رییس شورای عالی سیاسی اضافه کرد: اما همه تلاش‌ها با مخالفت کشورهای متجاوز و در رأس آنها عربستان سعودی و کشورهای حامی آن مواجه شد.

المشاط ادامه داد: ما کشورهای ائتلاف سعودی را مسؤول بمباران، کشتار، محاصره و تخریب یمن می‌دانیم و آنچه که این کشورها علیه مردم کشور ما انجام دادند، جنایت جنگی محسوب می‌شود که مغایر با آموزه‌های ادیان آسمانی، مقررات و قوانین بین‌المللی است.

وی از اتحادیه اروپا خواست تا نقش مثبتی برای حل سیاسی بحران، توقف حملات و رفع محاصره همه جانبه یمن ایفا کند.

رییس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از رییس کمیسیون اروپا خواست تا کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با شیوع کرونا در یمن ارائه کنند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۳۴ نفر در سراسر یمن به بیماری کرونا مبتلا شده و هفت تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

یمن بیش از ۶ سال است زیر آتش حملات ائتلاف سعودی قرار دارد و در طول این مدت، علاوه بر کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی، زیرساخت‌های مهم این کشور به ویژه تاسیسات پزشکی و بهداشتی آن بشدت آسیب دیده و اکنون با شیوع کرونا و سایر بیماری‌ها، شرایط فاجعه‌باری پیش‌ روی مردم یمن است.