اردبیل - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۶ حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی در بخش هیر شهرستان اردبیل دستگیر شدند.

سرهنگ صابر افضل‌نیا روز یکشنبه اظهارداشت: بدنبال دریافت اخبار و گزارش‌های واصله مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای کریق بخش هیر موضوع فوق به صورت ویژه تحقیق و صحت آن محرز شد.

او افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام شده و ۶ حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی را در منطقه دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به کشف برخی آلات و ادوات حفاری در منطقه از این حفاران بیان‌کرد:‌ با تشکیل پرونده این افراد به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا به جرایم آنها رسیدگی قانونی شود.

افضل‌نیا از گشت شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در  استان خبر داد و گفت:‌ با هرگونه اقدام در راستای دستبرد و سوء‌استفاده از آثار باستانی و میراث فرهنگی برخورد کرده و اجازه دست‌درازی به آثار تاریخی استان را به این افراد نمی‌دهیم.

او با دعوت از مردم برای همکاری و مشارکت با نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت و حراست از آثار باستانی و تاریخی افزود: مردم باید هرگونه اقدام مشکوک در این زمینه را سریع گزارش دهند تا برخورد به موقع با این افراد انجام شود.