سمنان- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: افزون بر سه هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی از تخلفات واحدهای صنفی به ستادهای خبری این سازمان سال گذشته ثبت شد.

مهدی یحیایی روز یکشنبه به رسانه اعلام داشت: ۲ هزار و ۶۶۹ گزارش به صورت تلفنی، ۷۴ گزارش حضوری و ۹۶۵ گزارش نیز به صورت کتبی از تخلفات واحدهای صنفی به ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارسال شد.

وی بیان کرد: سه هزار و ۴۸۵ مورد از مجموع این شکایات دریافتی توسط بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ۲ هزار و ۷۶ مورد معادل ۵۶ درصد از کل شکایات مردمی مورد با رسیدگی کارشناسان و بازرسان منجر به تشکیل پرونده تخلفات صنفی شد.

وی تصریح کرد: این پرونده‌ها برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان ارسال شد.

یحیایی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۰۹ گزارش پس از بررسی‌های نهایی غیرمتخلف شناخته شده و ۲۲۰ مورد نیز در دست بررسی است. 

وی بیان کرد: یک هزار و ۶۶۸ مورد از مجموع این شکایات سال گذشته از سوی ۱۹۵ ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: شهروندان می‌توانند شکایت و گزارش ها از گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، صادرنشدن صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری این سازمان در استان گزارش کنند.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.