تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

گرگان - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت که با هدف کاهش چشمگیر جرایم و آسیب‌های اجتماعی، ارتقای رضایت مردم از ناجا و حرکت به سمت پلیس در تراز جمهوری اسلامی، طرح پلیس هوشمند در یک برنامه منسجم سه ساله اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم‌ رضایی امروز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی گلستان اظهار داشت: پلیس هوشمند به معنی اقتدار بیشتر، آگاهی و اطلاعات به روز و مقابله سریع با قانون گریزان و مجهز بودن به فناوری و امکانات روز است.

وی بر لزوم کار زیربنایی و بنیادی در بهبود امور امنیتی و انضباطی در حوزه‌های مختلف ناجا تاکید کرد و گفت: طرح پلیس هوشمند که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده با بهره گیری از نقطه نظرات متخصصان و کارشناسان اجرا خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به رضایتمندی بالای مردم از نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: پلیس در شرایط مختلف مانند سیل، شیوع کرونا، نابسامانی‌های اقتصادی، اغتشاشات و کنترل مرزها مشغول انجام وظیفه بوده و بر همین اساس مردم قدردان فرزندان خود در ناجا هستند.

سردار رضایی اضافه کرد: نیروی انتظامی با افتخار اعلام می‌کند که موثرترین مولفه در تامین امنیت ملی بوده و با آحاد مردم، صنوف و دستگاه ها ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس به عنوان فرمانده تامین نظم و امنیت، خود را خادم مردم می داند گفت: ناجا برای تامین امنیت، باری را بر دوش می‌کشد که بخش اعظم آن مربوط به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

وی بیان کرد: تامین امنیت و پیشگیری از جرایم، مقوله حساس و پیچیده‌ای است که هیچ سازمانی به تنهایی قادر به انجام آن نیست و آحاد جامعه در آن نقش دارند.

در این مراسم و با احکام فرمانده ناجا از زحمات ۳۰ ساله سرتیپ دوم ستاد روح الامین قاسمی در نیروی انتظامی و خدمت ۱۱ ماهه به عنوان فرمانده انتظامی گلستان تقدیر و سرهنگ محمدسعید فاضل‌دادگر که پیش از این جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بود به عنوان فرمانده انتظامی گلستان معرفی شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور شب گذشته و در بدو ورود به گلستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان با تاکید بر اهمیت برقراری نظم و امنیت در تمامی ساعات شبانه‌روز در کشور اظهار داشت: همه باید در تولید و گسترش نظم و امنیت در جامعه تلاش کنند و لحظه‌ای غفلت باعث ایجاد ناامنی خواهد شد.

سردار رضایی اظهار داشت: دشمن از هر غفلتی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کند و با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مختلف قصد پیاده کردن اهداف خود را دارد که در این حوزه هوشیاری نهادهای انتظامی و امنیتی بسیار مهم و اساسی است.