بجنورد- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: با ورود یک سامانه جدید بارشی به استان و بارش‌های رگباری، سیلابی شدن مسیل‌ها در ۲ روز آینده مورد انتظار است.  

مهری هاشمی دوین روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارندگی،  آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری از شهروندان استان درخواست می شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

وی افزود: فعالیت این سامانه از فردا - دوشنبه - در استان آغاز می شود که سبب وزش باد شدید، گاهی بسیارشدید در مناطق مختلف استان می شود همچنین رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد،  بارش تگرگ پیش بینی شده است.  

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی در شمال و شرق استان فعالیت بیشتری خواهد داشت.  

هاشمی دوین با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها، دمای هوا در گرمترین ساعت امروز به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد، گفت: با فعالیت این سامانه، برای دوشنبه تا چهارشنبه، کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.  

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: مردم استان در سه روز آینده در گرم ترین ساعات روز،  کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دما را تجربه می کنند.  

بارش های بهاری امسال علاوه بر فوایدی که داشته تاکنون خسارت زیادی به تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی وارد کرده است.