جواد حقلطفی روز دوشنبه در خصوص این سامانه اظهار داشت: سامانه ۱۴۱ از سالها پیش و به شکل متمرکز در ستاد سازمان راهداری کشور و به صورت گویا فعالیت داشت اما از این پس امکان پاسخگویی به تماسها در خود استانها فراهم شده است.
به گفته وی، به همین منظور سه تن از کارشناسان مرکز مدیریت راههای استان قزوین به صورت شبانهروزی آماده پاسخگویی به سووالات مردم و رانندگان در خصوص وضعیت راههای استان خواهند بود.
حقلطفی ادامه داد: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی راهها، شرایط جوی، اطلاع از راههای مسدود و بازگشایی شده، اطلاع از محدودیتهای تردد وسایل نقلیه در جادهها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها اطلاعاتی است که مردم میتوانند طی تماس با سامانه ۱۴۱ قزوین به آنها دست یابند.
وی ادامه داد: همچنین دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راهها و شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی و مسافران از دیگر مواردی هستند که شهروندان از طریق تماس با این سامانه میتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین تصریح کرد: راهاندازی سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در استانها با تمرکز زدایی از ستاد مرکزی، موجب تسریع در پاسخگویی شده و مدیران استانها در صورت دریافت گزارش در خصوص راههای حوزه استحفاظی خود میتوانند در حداقل زمان ممکن برای رفع آن اقدام کنند.