ورود به بورس برای بسیاری از کسبوکارها نشانه موفقیت و پیشرفت است. بسیاری از مشاغل بعد از رسیدن به ثبات و رشد قابل توجه، برای تأمین مالی قویتر وارد بورس می شوند، اما علاوه بر کسبوکارهای به ثبات رسیده، بورس برای استارتآپها و کسبوکارهای نوین هم همواره بسیار جذاب بوده است. در ایران اعلام شده است که استارتآپهایی چون تپسی،کافه بازار و دیجیکالا آماده ورود به بورس هستند و به تازگی استارتآپ شیپور هم اعلام کرده است که سهام آن بهزودی در فرابورس عرضه خواهد شد. آیا کارشناسان موافق ورود استارتآپهای ایران به بورس هستند؟
آیا ورود به بورس سنتی ایران که مهمترین پارامتر سرمایهگذاران آن «سودآوری» است، برای استارتآپهایی که هدفشان بیشتر از سود، رشد و توسعه است، میتواند مفید باشد؟
این موضوعات را در گفتوگو با رامین ربیعی، سرمایهگذار حوزه کارآفرینی بررسی کردهایم.
e*۱۱*۴۲