تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

قم - ایرنا - افزایش ۴۰ درصدی مصرف اینترنت در روزهای کرونایی، فعالیت مرکز تعویض پلاک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همدلی و مواسات مردم در روزهای کرونایی؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

همدلی و مواسات مردم در روزهای کرونایی

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و اداره‌ها با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای معیشت مردم به علت بیماری کرونا گفت: بسیجیان وزارتخانه‌ها و اداره‌ها با همکاری مسجد مقدس جمکران قم یک‌هزار و ۱۸۶ راس گوسفند را به عدد سن حضرت ولی‌عصر(عج) به نیت سلامتی و فرج ایشان ذبح می‌کنند و گوشت آن را در اختیار آسیب دیدگان از کرونا قرار می‌دهند.

سرهنگ حمیدرضا قریشی درحاشیه آغاز طرح قربانی یک‌هزار و ۱۸۶ راس گوسفند به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مانور همدلی در رمضان ادامه داد: در تاسی به این فرموده رهبر معظم انقلاب، طرح قربانی را از روز ۱۷ رمضان آغاز کردیم تا ان‌شاءالله پس از پایان کرونا از این روزها خاطره خوشی از همدلی و مواسات برای مردم باقی بماند و همچنین در تاریخ ثبت شود که مردم ایران باوجود تحریم و مشکلات اقتصادی از همنوعان خود غافل نشدند و شرایطی فراهم کردند که مشکلات نیازمندان نیز تا حد امکان در این شرایط رفع شود.

افزایش ۴۰ درصدی مصرف اینترنت در روزهای کرونایی  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ظرفیت اینترنت ورودی به استان ۲۲۰ گیگابایت برثانیه است که در دوره شیوع ویروس کرونا و اجرای قرنطینه خانگی، افزایش مصرف پهنای باند در قم ۴۰ درصد افزایش یافت.

سید رضا موسوی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب و قابل اتکای فناوری ارتباطات درقم افزود: به دلیل وجود زیرساخت‌های فنی باکیفیت و مناسب دراستان، با وجود افزایش چشمگیر حجم مصرف پهنای باند، در کمترین زمان، توسعه در لایه دسترسی مخاطبان انجام شد.

فعالیت مرکز تعویض پلاک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: مرکز تعویض پلاک قم بدون مشکل و با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند فعالیت می‌کند.

سرهنگ غلامرضا صدفی در گفت وگویی، با اشاره به صف‌های ایجاد شده در مرکز تعویض پلاک، افزود: برخلاف آنچه که بعضا در شبکه های اجتماعی نمایش داده می‌شود، این صف‌ها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی به‌وجود آمده‌است، چرا که افراد کمتری برای انجام کارهای مربوط به خودرو به داخل سالن هدایت می شوند و بقیه باید داخل خودرو منتظر بمانند تا نوبت آنها برسد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.