سنندج - ایرنا - سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر در این استان هم از پرداخت حق بیمه سه ماهه نخست امسال (فصل بهار) معاف شدند.

عبیدالله رستمی روز سه‌شنبه اظهار داشت: به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت دولت، ۳۵ هزار هنرمند بیمه شده صندوق اعتباری کشور از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال جاری معاف شدند.

وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه در استان کردستان یک هزار و  ۴۲۹ نفر بیمه شده تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر وجود دارد این معافیت مشمول همه بیمه شدگان استان کردستان هم شده است.

رستمی یادآور شد: با توجه به اینکه کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای استان از شیوع کرونا دچار ضرر و خسارت شدند، بنا به تصمیم دولت بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر در این استان هم همگام با سراسر کشور در سه ماهه نخست سال جاری از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود:  این اقدام از این ماه (اردیبهشت) آغاز می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و صندوق اعتباری هنر تمام اقدامات و مراحل این کار را انجام می‌دهد.

براساس اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در مجموع ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۶۸۵ نفر رسید.