مهاباد- ایرنا- شهردار تکاب گفت: براساس مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹، این شهرداری ۶ میلیارد ریال اعتبار برای نام‌گذاری یکپارچه، طراحی، اجرا و نصب تابلوهای تمام معابر عمومی شهر تکاب اختصاص یافته است.

ناصح محمدخانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای نامگذاری معابر عمومی تکاب با بیان اینکه این اقدام از نیازهای اساسی این شهر است افزود: بر این اساس ۷۵۰ نقطه از معابر عمومی این شهر شامل ۶۲۸ کوچه، ۱۱۸ خیابان، چهار میدان و هفت بوستان و ۱۳ محله بصورت یکپارچه نامگذاری شده و عملیات نصب تابلو در آنها اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: تمام محله‌ها و معابر عمومی شهر تکاب به مساحت ۷۴۸ هکتار به‌صورت موردی و یکپارچه در مرحله اول در قالب ۴ ناحیه تقسیم‌بندی شده و در مدت سه ماه در چهار جلسه فنی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که پس از تصویب نهایی پیشنهادها در شورای نامگذاری معابر، به زودی براساس نام‌های تعیین شده تابلوگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری و تابلوگذاری گام مهمی در مناسب‌سازی معابر شهری به‌شمار می رود، اظهارداشت: در نامگذاری معابر عمومی شهر تکاب، اسامی شهدای والامقام شهرستان، شهدای استانی و کشوری، چهره‌های ادبی و هنری منطقه و سابقه تاریخی و باستانی شهرستان براساس اولویت در نظر گرفته شده است.

شهردار تکاب ادامه داد: نام‌گذاری تمام معابر عمومی این شهر برای نخستین بار به صورت یکپارچه انجام می‌شود و به‌ همین دلیل اعتبار ویژه‌ای در بودجه سال ۱۳۹۹ برای آن پیشنهاد شد که از سوی شورای شهر و کمیته انطباق مصوبات شورا به ریاست فرماندار مورد موافقت قرار گرفت.

محمدخانی گفت: هم‌اینک نام‌های پیشنهادی معابر شهری تکاب در شورای نام‌گذاری معابر مورد تصویب قرار گرفته و عملیات تابلوگذاری با مشارکت شهرداری، بنیاد شهید و اداره پُست تکاب انجام خواهد شد.

شهرستان تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده و بیش از ۴۵ هزار نفر از جمعیت آن در شهر سکونت دارند.

شهرداری تکاب از قدیمی‌ترین نهادهای مدیریت شهری محسوب می‌شود که در سال ۱۳۰۹ شمسی تاسیس شده است.