تهران- ایرنا- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت که ۴۰ درصد تهرانی ها در بافت ناپایدار و فرسوده سکونت دارند.

به گزارش ایرنا «زهرا نژاد بهرام» روز سه شنبه در پنجمین نشست خبری آنلاین که به همراه «علی اعطا» سخنگوی شورای شهر تهران برگزار شد اظهار داشت که ۴۰ درصد جمعیت تهران در بافت ناپایدار و فرسوده زندگی می‌کنند و به نوعی سکونت در فضای نسبتاً ناامن دارند بر همین اساس من درخواست تشکیل کمیته ویژه مقابله با زلزله را در شورا ارایه کردم.

وی گفت: باید اقدامات مورد نیاز به صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت در تهران انجام شود.

وی درباره توجه مدیریت شهری به نوسازی بافت فرسوده گفت: مدیریت شهری سال ۹۶، ۴۵ میلیارد تومان و سال ۹۷، ۱۷۲ میلیارد تومان، سال ۹۸، ۲۸۲ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۴۴۰ میلیارد تومان برای نوسازی بافت فرسوده اختصاص داده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که بودجه نوسازی طی ۳ سال ۱۰ برابر شده و رویکرد مدیریت شهری در بازسازی بافت فرسوده بسیار مثبت است.

ادامه خبر خانم‌نژاد بهرام‌ عضو شورای تهران

نژاد بهرام ادامه داد: شهر تهران همواره با ۳ دغدغه فرونشست، سیلاب و زلزله دست و پنجه نرم کرده است و باید گفت در این سه بخش به دلایلی از جمله بودجه تا به امروز نتوانستیم توفیقی کسب کنیم.

وی افزود: باید به مشکلاتی چون زلزله و سیلاب به شکل فرامنطقه‌ای نگاه کرد و نباید آن را در مقیاس محله‌ای دید.

نژاد بهرام ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳ هزارو ۲۶۸ هکتار هکتار بافت فرسوده داریم که ۱۵ درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و ۲۵ درصد در بافت ناپایدار .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تاکنون ۴۵ درصد قطعه زمین‌های بافت فرسوده پایتخت نوسازی شده اند، اما نکته حائز اهمیت این است که ما به دنبال درجا سازی هستیم و تا امروز قطعه زمین‌ها نوسازی شده اند.

وی افزود: قطعات زمین بافت فرسوده نوسازی شده اند و به فضاهایی چون انبار تبدیل شدند و می‌توان گفت برای نوسازی بافت فرسوده با مشکل فرسوده سازی مواجه هستیم.

نژاد بهرام ادامه داد: در سال ۹۴ از صد پلاک نوسازی شده برداشت اطلاعات شد و در بررسی‌ها مشخص شد ۴۵ درصد ساختمان ها استحکام لازم را ندارند، به همین دلیل رویکرد مدیریت شهری باید به سمت ارتقای کیفیت ساخت حرکت کند.

نژاد بهرام ادامه داد: شهر تهران همواره با ۳ دغدغه فرونشست، سیلاب و زلزله دست و پنجه نرم کرده است و باید گفت در این سه بخش به دلایلی از جمله بودجه تا به امروز نتوانستیم توفیقی کسب کنیم.

وی افزود: باید به مشکلاتی چون زلزله و سیلاب به شکل فرامنطقه‌ای نگاه کرد و نباید آن را در مقیاس محله‌ای دید.

نژاد بهرام ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳ هزارو ۲۶۸ هکتار هکتار بافت فرسوده داریم که ۱۵ درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و ۲۵ درصد در بافت ناپایدار .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تاکنون ۴۵ درصد قطعه زمین‌های بافت فرسوده پایتخت نوسازی شده اند، اما نکته حائز اهمیت این است که ما به دنبال درجا سازی هستیم و تا امروز قطعه زمین‌ها نوسازی شده اند.

وی افزود: قطعات زمین بافت فرسوده نوسازی شده اند و به فضاهایی چون انبار تبدیل شدند و می‌توان گفت برای نوسازی بافت فرسوده با مشکل فرسوده سازی مواجه هستیم.

نژاد بهرام ادامه داد: در سال ۹۴ از صد پلاک نوسازی شده برداشت اطلاعات شد و در بررسی‌ها مشخص شد ۴۵ درصد ساختمان ها استحکام لازم را ندارند، به همین دلیل رویکرد مدیریت شهری باید به سمت ارتقای کیفیت ساخت حرکت کند.

تفاهم نامه سازمان استاندارد و نظام مهندسی 
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در سال۹۷ تفاهم نامه با سازمان استاندارد و نظام مهندسی به امضاء رسید که موضوع شناسنامه فنی ملک و مهندسی چهار ناظره در آن مطرح شد.

وی افزود: اما تنها یک موضوع مورد توجه قرار گرفت و آن موضوع این بود که آیا این دست از اقدام‌ها هزینه ساختمان را افزایش می‌دهد یا خیر؟ 

نژاد بهرام، خاطرنشان کرد: بعد از روی کار آمدن شورای پنجم اقدام‌های خوب و موثری در حوزه ساختمان و ماده ۱۰۰ انجام شده است.

شورای شهر به دنبال درآمدزایی از طرح ترافیک نیست 
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم نشان داد به دنبال مسائل مالی در اجرای طرح ترافیک نیست.

وی عنوان کرد که دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شورای عالی ترافیک تهران  است. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: قرار نبود که همه افراد با لغو طرح با خودروی شخصی تردد کنند بلکه تأکید بر خودقرنطینگی ‌و استفاده از خودروی شخصی برای افرادی که مجبور به حضور در محل کار بوده‌اند در نظر گرفته شد.

نژاد بهرام با تاکید بر اینکه شورا به دنبال درآمدزایی از این نوع طرح هانیست، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مدیریت شهری هزینه‌های بسیاری برای ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داد و ما متعهد هستیم که سلامت مردم را حفظ کنیم.

تفاهم نامه سازمان استاندارد و نظام مهندسی 
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در سال۹۷ تفاهم نامه با سازمان استاندارد و نظام مهندسی به امضاء رسید که موضوع شناسنامه فنی ملک و مهندسی چهار ناظره در آن مطرح شد.

وی افزود: اما تنها یک موضوع مورد توجه قرار گرفت و آن موضوع این بود که آیا این دست از اقدام‌ها هزینه ساختمان را افزایش می‌دهد یا خیر؟ 

نژاد بهرام، خاطرنشان کرد: بعد از روی کار آمدن شورای پنجم اقدام‌های خوب و موثری در حوزه ساختمان و ماده ۱۰۰ انجام شده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران همچنین گفت: شورای پنجم نشان داد به دنبال مسائل مالی در اجرای طرح ترافیک نیست.

وی عنوان کرد که دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شورای عالی ترافیک تهران  است. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: قرار نبود که همه افراد با لغو طرح با خودروی شخصی تردد کنند بلکه تأکید بر خودقرنطینگی ‌و استفاده از خودروی شخصی برای افرادی که مجبور به حضور در محل کار بوده‌اند در نظر گرفته شد.

نژاد بهرام با تاکید بر اینکه شورا به دنبال درآمدزایی از این نوع طرح هانیست، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مدیریت شهری هزینه‌های بسیاری برای ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داد و ما متعهد هستیم که سلامت مردم را حفظ کنیم.