تبریز - ایرنا - کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با درخواست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی سرویس مدارس براساس تعرفه عوارض محلی سال قبل و براساس مسافت طی شده، موافقت کرد.

عبداله‌ تقی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک، با اشاره به نامه اداره کل آموزش و پرورش مبنی بر افزایش کرایه سرویس مدارس، گفت: اعضای کمیسیون با ۲۰ درصد افزایش نرخ سرویس مدارس طبق تعرفه عوارض محلی سال قبل و براساس مسافت طی شده موافقت کرد و مقرر شد اداره کل آموزش و پروش لیستی از قیمت‌ها و مسافت‌ها تهیه و در اختیار مدارس قرار دهد.

وی با بیان این‌که از افزایش عمر آسفالت پخش شده در سال جاری به ۱۰ سال خوشحال هستیم، گفت: امیدواریم این حرف در عمل نیز ثابت شود تا شاهد این تحول بزرگ باشیم و به وعده‌ها عمل کنیم.

 عضو شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه امیدواریم عمر آسفالت به میزانی که گفته می‌شود باشد، گفت: اگر این گونه نباشد و مردم کیفیت را مطالبه کنند، مقصران را به مردم معرفی خواهیم‌کرد.

تقی‌پور با بیان این‌که کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با جدیت پیگیر پروژه‌های مصوب خود است، گفت: امسال در حوزه عمران با کسی تعارف نداریم و به دنبال کیفیت هستیم و افرادی‌ که شبانه روز زحمت می‌کشند را حمایت می کنیم. 

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی آسفالت ریزی در سال جاری، گفت: لازم نیست تمام بودجه برای آسفالت ریزی به کار رود بلکه می‌توان بخشی از آن را برای ارتقا کیفیت آسفالت ریزی و استفاده از روش‌های نوین هزینه کرد تا عمر پروژه‌ ها افزایش یابد.

تقی‌پور با اشاره به سوال خود از شهردار تبریز مبنی بر چرایی اجرای پروژه‌های مسیر گشایی خارج از طرح تفصیلی مصوب شورا، گفت: باید این موضوع را پیگیری کرده و علت و نتیجه را از شهرداری اخذ کنیم.

محرم محمدزاده نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به لزوم توجه جدی در گزینش رانندگان سرویس مدارس، گفت: اگر سرویس مدارس به مزایده گذاشته شود در زمینه راننده با مشکل مواجه خواهیم شد چرا که نحوه گزینش رانندگان مشخص نخواهد بود.

وی با بیان این‌که برای اصلاح ساختار نباید انتقاد کرد بلکه باید راهکار ارائه داد، افزود: دیدن کاستی‌ها آسان است اما باید برای آن راهکار ارائه کرد؛ امروز ریشه بسیاری از مشکلات مدیریت شهری نبود راهکار است .

محمدزاده با بیان این‌که امروز برخی مدیران نیز همانند مردم انتقاد می‌کنند، گفت: نباید انتقاد کرد و کسی که انتقاد می‌کند راهکار حل مشکل را نیز باید ارائه دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران در انتقاد از عدم پیش‌بینی قیمت پارک حاشیه‌ای در تعرفه عوارض محلی سال ۹۹، گفت: برخی از اعضای شورای شهر با تهدید مانع از آوردن پارک حاشیه‌ای در تعرفه‌ عوارض محلی شده‌اند که رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز در برابر فشار ها کوتاه آمده و پارک حاشیه‌ای را در تعرفه عوارض محلی نیاورده است.

وی ادامه داد: تعرفه پارک حاشیه‌ای از سال ۹۶ ثابت مانده که موجب به وجود آمدن مشکلات متعدد برای مدیریت و ۲۰۰ کارگر پیمانکار پارک حاشیه‌ای شده است.

علی آجودان زاده عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز در این‌ جلسه با اشاره به شروع پروژه‌های مسیر گشایی خارج از طرح جامع تفضیلی و تایید کمیسیون عمران ،حمل و نقل و ترافیک، گفت: کمیته‌ای برای پیگیری چرایی اجرای این پروژه‌ها تشکیل شود تا جزئیات این کار مشخص شود.

اسحقی معاون عمرانی شهردار تبریز نیز در این ‌جلسه گفت: امسال با وجود ویروس کرونا تا امروز ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده که با کیفیت بالای زیرسازی و آسفالت انجام شده است .

وی با بیان این‌که امروز در سایه پیگیری‌های شورای شهر کیفیت را به کمیت ترجیح داده‌ایم، گفت: با بازسازی مناسب و مواد استاندارد اقدام به آسفالت ریزی می‌کنیم.

اسحقی با بیان این‌که معدنی در صوفیان خریداری شده که مواد اولیه ۵۰ سال آسفالت تبریز در این معدن وجود دارد، گفت: در حال خرید سنگ شکن نیز هستیم که تا سه ماه آینده شروع به تولید می کند.