سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن عید سعیدفطر گفت: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از مسافرت پرهیز کنند.

منوچهر فخری روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: تفکر عادی شدن شرایط شیوع کرونا اشتباه و بدترین حالت ممکن است و مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراقب سلامت خود باشند.

وی ادامه داد: شهرداران و دیگر دستگاه‌های حمایتی برای روزهای تعطیل عید سعید فطر خود را آماده کنند تا در صورت مواجه شدن با سفرها، امکانات در استان فراهم باشد.

وی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با راه‌اندازی و رفع اشکالات دوربین‌های ثبت سرعت به پلیس کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان به منظور کاهش تصادف‌های جاده‌ای با جدیت توسط مسوولان پیگیری شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

۶۴۰ کیلومتر از محور تهران به مشهد در استان سمنان واقع شده و سالانه بیش از ۲۰ میلیون تردد در این محور وجود دارد.
۶۰ درصد تصادفات در سمنان در اثر واژگونی است که علت عمده آن کویری بودن محورهای این استان است.