مهاباد- ایرنا- امام جمعه اشنویه گفت: سخاوت و همدلی مردم این شهرستان در کمک به نیازمندان طی ماه‌های اخیر در بحران کرونا و در ماه مبارک رمضان وصف نشدنی است و خیّران و مردم نیک اندیش این شهرستان تاکنون سنگ تمام گذاشته اند.

ماموستا سیدمصطفی خاتمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک به اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فرصتی بی‌نظیر و یک امتحان بزرگ خودسازی است تا در ماه سخاوت و مهمانی خدا با همدلی و عدالت گام موثری در بهبود وضعیت معیشتی هموطنان نیازمند برداشته شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت بالغ بر پنج میلیارد ریال، توسط خیّران سلامت جهت تجهیز بیمارستان صحرایی و امور و نیازهای پیشگیری از کرونا هزینه شده‌ است و تعداد کثیری از صاحبان مراکز تجاری و خانه‌های مسکونی، اجاره‌بهای خود را بخشیده اند.

وی با بیان‌اینکه در ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی از سوی فرمانداری، سپاه و ادارات بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: موسسه خیّران امین نیز در این شهرستان اقدام به توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان کرده و به همت یکی از خیّران این شهرستان نیز ، کارت‌های هدیه به ارزش یک میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

امام جمعه اشنویه با بیان اینکه روند توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان همچنان ادامه دارد، افزود: در همین راستا نیازمندان توسط پایگاه‌ها در محلات مختلف شهرستان و با برنامه‌ریزی کامل شناسایی و سازماندهی شده‌اند تا این کمک‌ها به دست آنها رسانده شود.

ماموستا خاتمی گفت: با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا در این شهرستان، مقرر شده است که جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی در خصوص جشن گلریزان امسال اطلاع رسانی شده و ۲ جلسه با دعوت از خیّران به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در این زمینه برگزار شده ‌است که امیدواریم امسال نیز جشن گلریزان گلباران شده و زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مستحق فراهم شود.

وی در خصوص برگزاری شب‌های قدر در مساجد اشنویه نیز بیان کرد: اولویت برگزاری این مراسم بنابه تدابیر اتخاذ شده در فضاهای باز و با رعایت فاصله حداقل ۱.۵ متر است که به مساجد شهرستان ابلاغ شده است و در صورت موافقت هیات امنا و رعایت آن از سوی نمازگزاران، برگزار می‌شود.

ماموستا خاتمی ادامه داد: مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر حداکثر ۲ ساعت تعیین شده است و ساعت شروع این مراسم توسط هیات امنای مساجد مشخص خواهد شد و افراد شرکت‌کننده باید ماسک، دستکش، سجاده، قرآن و وسایل شخصی را به همراه خود داشته باشند.

نیکوکاران و خیّران شهرستان اشنویه در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان سال گذشته، ۹۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده بودند.

اشنویه بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.