بندرعباس- ایرنا- مردم هرمزگان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی، زکات فطریه و کفاره خود را تنها به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت:  مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۰۷۶*۸۸۷۷* و یا ارسال عدد ۱۰۰ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و نصب اپلیکیشن ناب، با تلفن همراه  نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام نمایند.
سیاووش عامری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:  پارسال مردم هرمزگان بیش از ۷۷ میلیارد ۶۴۰ میلیون زکات فطریه و ۶۷۰ میلیون ریال نیز کفاره روزه دادند.

افزایش ۵۷ درصدی پرداخت زکات در هرمزگان

معاون کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: مردم استان سال گذشته در مجموع ۱۶۶ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۵۷درصد افزایش یافته است.
عامری ادامه داد: این میزان شامل ۵۵ میلیارد ریال زکات نقدی و ۱۱۱میلیارد و ۲۰ میلیون ریال زکات غیرنقدی (کالا) بوده است.
وی ابرازداشت: ۹۹ درصد از زکات جمع آوری شده در جهت رفع نیازهای درمانی، تهیه جهیزیه، تحصیل، آزادی زندانیان، مرمت و احداث مسکن و معیشت نیازمندان هزینه شده و یک درصد باقی‌مانده به طرح های عمرانی عام‌المنفعه اختصاص یافته است.
این مسوول خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده، براساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان، در همان منطقه و با نیت خیران و مودیان زکات، در امور محرومان هزینه می شود.
عامری ادامه داد: ۵۰۶ عامل افتخاری و ۹۷۶ نفر مبلغ زکات با دبیرخانه شورای زکات هرمزگان همکاری دارند.
هم‌اکنون ۵۸۵ روستای هرمزگان مشمول پرداخت زکات هستند که نسبت به ادای این فریضه الهی اقدام می‌نمایند.