سنندج‌ - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: شهروندانی که به هر دلیل روزه نیستند با رعایت حقوق همشهریان روزه‌دار از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری پرهیز کنند در غیر این صورت با متخلفین برابر مقررات برخورد می‌شود.

سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان روز پنجشنبه اظهار داشت: از همشهریان عزیز که بدلایل مختلف از جمله سفر و بیماری توفیق روزه‌داری ندارند، انتظار می‌رود با توجه به فرا رسیدن لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، نسبت به حفظ حرمت ماه صیام و این شب‌های عزیز و رعایت حقوق روزه داران اهتمام ورزیده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری در معابر عمومی، خودروهای عمومی و شخصی، اماکن عمومی و صنوف، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سالیان گذشته بواسطه شیوع بیماری کرونا در کشور متفاوت بوده و از حال و هوای خاصی برخوردار است، افزود: لازم است مردم فهیم و عزیزمان همچون سنوات گذشته ضمن اهتمام به حفظ حقوق شهروندی و بهره‌مندی از فیوضات و برکات این ماه پرفیض، رعایت اصول و موازین بهداشتی را برابر پروتکل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با بیماری کرونا مدنظر قرار دهند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان ضمن آرزوی سلامتی برای مردم از همه شهروندان، صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف که نسبت به رعایت شئون اسلامی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی اهتمام داشته و مشارکت لازم را با پلیس و سایر مراجع مربوطه به عمل می‌آورند، تشکر و قدردانی  کرد.

دستگیری ۲ سارق و کشف ١١ فقره سرقت در سنندج
فرمانده انتظامی سنندج هم از دستگیری ٢ سارق و کشف ١١ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت ساختمان‌های نیمه کاره در شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار  ماموران انتظامی قرار گرفت.
 سرهنگ علیرضا مرادی افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده و تلاش چندین روزه ماموران کلانتری ۱۳، بازبینی دوربین‌های محل‌های سرقت و طی هماهنگی با مقام قضایی، طی ۲ عملیات جداگانه ۲ سارق را دستگیر کردند.
وی یادآور شد: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به تعداد ۱۱ فقره سرقت در معابر و ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کردند و در همین رابطه یک نفر مالخر شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی سنندج اضافه کرد: تعدادی اموال مسروقه از متهمان کشف و تحویل مال باختگان شد و پرونده به همراه متهمان تحویل مراجع قضایی گردید.