مهاباد- ایرنا- ساعت فعالیت مراکز تجاری و بازارچه‌های مهاباد در راستای حفظ سلامت شهروندان و با توجه به افزایش آمار تعداد مبتلایان به بیماری کرونا محدود شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد روز پنج‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان مراکز تجاری و بازارچه‌های این شهرستان تنها تا ساعت ۱۸ هر روز اجازه فعالیت خواهند داشت.

محمد جهین اضافه کرد: این تصمیم با حضور نمایندگان این مراکز و اماکن تجاری و با توجه به افزایش روزافزون تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا در این شهرستان اتخاذ شده است.

وی افزود: بر اساس این تصمیم تمامی پاساژها و بازارچه‌های مهاباد تا این ساعت حق فعالیت داشته و بازگشایی خارج از این ساعت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: واحدهای صنفی مهاباد تاکنون همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونای این شهرستان داشتند و در ادامه نیز انتظار داریم مطابق تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان عمل کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت هر واحد صنفی خارج از دسورالعمل اعلام شده، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

فعالیت واحدهای صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان قبل از این تصمیم نیز بیش از ۲ ماه تعطیل اعلام شده‌ بود.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

آمار مبتلایان به کرونا در مهاباد در هفته‌های اخیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.