زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی‌ها باید با گفتمان سازی و تولید محتوا چهره واقعی این استان را که سرشار از ظرفیت و استعداد است بخوبی معرفی کنند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان  علی زینی‌وند در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی ‌و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که در آستانه فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و ‌روابط‌عمومی» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اعضای شورای اطلاع رسانی و مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی برگزار شد روابط‌عمومی‌ها را صدای مردم وحاکمیت دانست ‌و اظهارداشت: روابط‌عمومی‌ها باید با گفتمان‌سازی، تولید محتوا و تصویر سازی مثبت، چهره واقعی استان را معرفی کنند.

وی افزود: در بعضی مواقع مطالبی توسط شخصیت‌های شناخته شده مانند هنرمندان و ورزشکاران از روی ناآگاهی به مسایل سیستان و بلوچستان منتشر می‌شود که انتظار داریم روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صحیح از تاثیرگذاری منفی این موضوعات بر فضای استان جلوگیری کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش روابط‌عمومی در سازمان‌ها؛ تصریح کرد: اگر مدیر سازمان به روابط‌عمومی توجه نکند این مدیر اهمیت اطلاع‌رسانی و انعکاس اقدامات را درک نکرده و مدیریت وی با چالش روبروست، لذا روابط‌عمومی‌ها باید به صورت مستقل توسط اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری ‌و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد ارزیابی قرار گیرند و مشکلات و نقاط ضعف و قوت آنها شناخته شود.

وی افزود: در اختیار داشتن ابزار تخصصی لازمه کار یک‌ روابط‌عمومی است اما روابط‌عمومی بدون دانش و تخصص نمی‌تواند کارهای خلاقانه انجام دهد لذا روابط‌عمومی در صورتی موفق است که دارای دانش، سلیقه، خلاقیت و ابتکار باشد.

زینی‌وند بیان کرد: افرادیکه در حوزه روابط‌عمومی کار می‌کنند باید ذاتا به کار روابط عمومی علاقه‌مند باشند چراکه کار روابط عمومی کاری تمام وقت است و زمان و ابزار مشخص اداری برای این کار تعریف نشده و نباید آن را به عنوان کاری در چارچوب وقت اداری تعریف کرد.
 
وی افزود : آنچه که در روابط عمومی ضامن موفقیت محسوب می‌شود هنر، دانش و خلاقیت فعالان این عرصه است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش شورای اطلاع رسانی گفت: شورای اطلاع رسانی بعد از حدود یک قرن کار دیوانسالاری با تصویب دولت و ابلاغ ساختار، قوام گرفته است که زمینه‌ی تقویت روابط عمومی‌ها را فراهم خواهد کرد و روابط عمومی‌ها با دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های شورای اطلاع‌رسانی جایگاه خودشان را به دست خواهند آورد.

 وی اظهارداشت:باید دغدغه‌های عرصه روابط عمومی به مرکز منعکس شود تا جایگاه روابط عمومی‌ها به لحاظ اداری نیز تقویت شود.
در این نشست چند تن از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان به بیان دیدگاه‌ها ‌و انتظارات خود برای بهبود فعالیت ها در زمینه اطلاع‌رسانی، انعکاس فعالیتها و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین آخرین اخبار و اطلاعات ویروس کرونا پرداختند.

همچنین فرمانداران سیستان و بلوچستان و روسای دانشگاههای علوم پزشکی زابل، ایرانشهر نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند و به بیان آخرین وضعیت شهرستان در خصوص ویروس کرونا پرداختند.