به گزارش روز جمعه روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حسین خوش اقبال در جلسه کارگروه تخصصی اجرای تفاهم نامه دو جانبه وزارت کشور و آموزش و پرورش اظهار داشت: همکاری در سیاستگذاری و برنامهریزی برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش، سوق دادن بخشی از درآمدهای بانکها و شرکتهای خصوصی و دولتی به این سمت و توجه به مناطق مرزی و حاشیه استان از مهمترین اهداف تفاهمنامه است.
وی افزود: تقویت مشارکتهای مردمی برای حمایت از برنامههای آموزش و پرورش، همکاری فرمانداران و دهیاران و شهرداریها در تحقق برنامهها و همکاری دفتر امور اجتماعی و دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و سازمان شهرداریها و امور اتباع و مهاجرین خارجی برای اجرایی شدن تفاهم نامه از دیگر موارد آن است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن تاکید بر نقش آموزش و پرورش در مسیر توسعه کشور، مشارکت همه دستگاههای اجرایی متولی استان در اجرای دقیق این تفاهم نامه را ضروری دانست.
خوش اقبال با اشاره بر لزوم توجه به تقویت مدارس شبانهروزی مناطق محروم مرزی و کمتر توسعه یافته روستایی، خواستار اجرای بند ۴ و ۵ تفاهمنامه مربوط به لزوم آموزش دانشآموزان دختر در مناطق روستایی و مناطق مرزی و کم برخوردار شد.
وی یادآور شد: در این راستا آموزش و پرورش باید طرحهای مورد نیاز استان مربوط به تفاهمنامه را ارائه و از طریق اعتبارات کاهش آسیبهای اجتماعی استانداری به خصوص در شهرستانهای سروآباد و مریوان این مصوبات را اجرایی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در سال ۹۷ از محل اعتبارات کاهش آسیبهای اجتماعی تخصیص یافته، مبلغ ۴۶ میلیارد ریال برای تجهیز و هوشمندسازی مدارس حاشیه و در سال ۹۸ نیز از همان محل مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستانهای فنیو حرفه ای به آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.
بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز کردستانی در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ در دورههای مختلف مشغول به تحصیل و ۲۴ هزار نفر از پرسنل در واحدهای اداری و آموزشی استان مشغول به آموزش و خدمت رسانی به آینده سازان کشور هستند، از این تعداد دانش آموز ۱۵۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل میکنند که حدود ۴۵ هزار نفر آنها را دانش آموزان روستایی تشکیل میدهند.