خلیل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهرهگیری از روشهای متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیطهای یادگیری پویا و به منظور فعالسازی اوقات رسمی یادگیری واستمرار آن درخانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان ودانشآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در۷۰ کلاس مجازی مهیا شده است.
وی با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهرهبرداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی وکاهش اعتماد به نفس آنها میشود و لطمات جبرانناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده و نظام آموزش وپرورش کشور وارد خواهد کرد.
وی افزود: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری وفرایند تعلیم وتربیت ادامه یابد.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانشآموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.