غلامحسین محمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: سال گذشته نیازمند مفهوم بندی های جدیدی در عرصه مدیریت شهری بودیم و تلاش کردیم تا تعلق مردم را به شهر افزایش دهیم و شهردار تهران نیز در ۷۰ درصد مصاحبه های خود به موضوع ادبیات جدید شهر توجه کرده است.
وی ادامه داد: بخشی از این ادبیات براساس نتایج نظرسنجی های انجام گرفته، به مردم منتقل شده است اما کار هنوز تمام نشده و ادامه دارد.
مشاور شهردار تهران همچنین با اشاره به شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در استان و شهر تهران که سبب تعطیلی کسب و کارها شد، تاکید کرد: شهرداری تهران در این ایام تعطیل نبود و بیش از پیش فعالیت داشت.
وی با یادآوری اینکه شهرداری تهران هم با ذی نفعان متعددی در ارتباط است و هم باید در موضوعات مختلفی ورود و اظهار نظر کند، افزود: این امر سبب شده تا روابط عمومی این نهاد شهری حضور بیشتری در رسانه داشته باشد و تلاش کند در حوزه اطلاع رسانی قدم های موثرتری بردارد.
محمدی ادامه داد: با توجه به وضعیت شهر تهران و کاهش منابع درآمدی شهرداری، باید ریل گذاری جدیدی در آن انجام می گرفت که نیازمند تغییر نگاه شهروندان بود.
وی افزود: از این در دوره جدید مدیریت شهری تلاش شد تا مخاطبان شهرداری به درستی شناسایی شوند و سپس در پی رفع هر کدام از نیازهای آنها باشیم.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با یادآوری اینکه کلانشهر تهران هم فقیر دارد و هم غنی، اظهار داشت: با توجه به تنوع سلایق و علایق شهروندان، نیاز است نیازهای همه آنها به درستی شناسایی شود.
وی به جلسات متعدد شهردار تهران با اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش شده است تا محتوای این دیدارها، بخشی از نیازهای شهر استخراج شود و رفع آن در برنامه ها قرار گیرد.
محمدی به تعامل شهرداری تهران با دستگاهها و نهادهای مختلف برای رفع مشکلات شهری اشاره کرد و افزود: تلاش شده از ظرفیت بنیاد مستضعفان، بسیج، سپاه، دولت، بهزیستی، کمیته امداد و همه نهادهایی که می توانند برای تهران کاری کنند، استفاده شود.
مشاور شهردار تهران گفت: در حوزه دیپلماسی، شهرداری تهران تلاش کرده است تا نوع نگاه غربی ها را به تهران و در اندازه بزرگتر به ایران عوض کند.
وی افزود: البته ما هیچ گاه نظر غربی ها برایمان ملاک نبوده است اما تلاش کرده ایم تا در چارچوب عقاید و ایدئولوژی نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداریم.
محمدی، رسانه ها را همکاران شهرداری تهران در مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: شهردار تهران تاکید دارد که از هیچ رسانه ای شکایت نشود و این مسیر ادامه خواهد یافت.
مدیا سنتر تهران بهره برداری می شود
مشاور شهردار تهران همچنین از تدوین و تصویب طرح راه اندازی مدیا سنتر شهر تهران خبر داد و گفت: این مدیا سنتر امسال در بوستان گفتوگو ساخته می شود تا در تولید محتوا گام جدی برداشته شود.
محمدی به اجرای جشنواره «خشت طلایی» نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره که آبان ماه امسال برگزار خواهد شد، بخش جدید «کرونا» گنجانده شده است.
مشاور شهردار تهران همچنین به موضوع جشنواره رسانه های شهری اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان جشنواره اندکی تغییر کرد و علاقه مندان می توانند تا ۱۰ خرداد ماه مطالب خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
یک ریال به رسانه های خارجی نپرداخته ایم
محمدی همچنین در واکنش به برخی صحبت ها مبنی بر پرداخت پول توسط شهرداری به رسانه های خارجی برای پوشش اخبار این نهاد گفت: به هیچ رسانه ای خارجی بابت انتشار اخبار شهردار و شهرداری تهران پول نداده ایم.
وی تاکید کرد: ارتباط سیستماتیک با رسانه های خارجی نداریم و از طریق وزارت ارشاد با آنها در ارتباط هستیم.
به گزارش ایرنا، انتشار یادداشت شهردار تهران در رسانه بریتانیایی گاردین و پخش گزارش مثبت بخش انگلیسی زبان فرانس ۲۴ بازتاب گسترده ای میان رسانه های داخلی داشت.
ضدعفونی معابر ادامه دارد
محمدی همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا گفت: ضدعفونی معابر و اتوبوس و مترو ادامه دارد.
وی ادامه داد: ۴ موج نظرسنجی در خصوص اقدامات شهرداری تهران انجام شده و خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد شهروندان از اقدامات شهرداری رضایت داشته اند.
به گفته این مقام مسئول، نقش شهردار تهران در ستاد مقابله با کرونا کلیدی بوده و برخی پیشنهادات وی داده منشاء مصوبات خوبی بوده است.
محمدی همچنین خبر داد که کلنگ زنی پادگان ۰۶ برای تبدیل آن به فضای عمومی شهری(فضای سبز) تا ۲ هفته آینده انجام می شود.
وی در خصوص زمان اجرای مجدد طرح ترافیک تهران نیز گفت: فردا (۲۸ اردیبهشت) جلسهای بین معاونت حمل و نقل شهرداری و پلیس در این خصوص برگزار خواهد شد و در خصوص نحوه اجرا تصمیم گیری می شود.