تهران-ایرنا- بنابر دستور جدید دولت ایتالیا سفر به داخل و خارج این کشور از سوم ژوئن (۱۴ خرداد) امکان پذیر می‌شود؛ این دستور همزمان با کاهش محدودیت‌های قرنطینه در این کشور تصویب شد و با گشودن مراکز تجاری و اجازه به ورود گردشگران جان دوباره به این کشور کرونا زده می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ایتالیا امروز شنبه در تحولی مهم در راستای تلاش های این کشور برای کاستن از سخت ترین مقررات قرنطینه این دستور را امضا کرد.

دولت ایتالیا همچنین تردد در سراسر این کشور را از همین روز آزاد می کند. برخی از مناطق خواستار بازگشت سریع تر به اوضاع قبلی هستند اما نخست وزیر ایتالیا بر بازگشت تدریحی به زندگی عادی به منظور جلوگیری از موج دوم ابتلا تاکید دارد.

بیش از ۳۱ هزار و ۶۰۰ ایتالیایی از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور در ۲۱ فوریه (۲ اسفند) جان باخه اند که سومین آمار بالای تلفات در جهان بعد از آمریکا و بریتانیا است.

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که مقررات ملی محدودکننده را از مارس (اسفند) اعمال کرد. این کشور ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) اجازه بازگشایی کارخانه ها و پارک ها را داد.

قرار است فروشگاه ها در ایتالیا از ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) بازگشایی شوند و دولت این کشور قصد دارد همزمان اجازه رفت و آمد افراد را در همه مناطق این کشور از همین روز بدهد و این بدان معنا خواهد بود که مردم ایتالیا دیگر می توانند با دوستان خود معاشرت کنند.

ممنوعیت سفر بین مناطق و سفرهای خارجی به ایتالیا تا تعطیلات روز ملی این کشور در دوم ژوئن (۱۳ خرداد) به قوت خود باقی می ماند تا از هرگونه سفر جمعی در ایام تعطیلات جلوگیری شود.

بازگشایی رستوران ها و فروشگاه ها در ایتالیا به دستور مقام های بهداشتی این کشور با حفظ فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی انجام می شود.

در ایتالیا طبق آخرین آمار تاکنون ۲۲۳,۸۸۵ به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۲۰، ۲۰۵ نفر بهبود یافته اند و ۳۱,۶۱۰ نفر جان باخته اند.

همچنین ایتالیا مرزهای خود را به روی گردشگران باز می کند.

رسانه های ایتالیا گزارش دادند که گردشگران اتحادیه اروپا می توانند از سوم ژوئن بدون قرنطینه اجباری ۱۴ روزه به عنوان بخشی از اقدامات برای لغو محدودیت های قرنطینه از این کشور دیدن کنند.

این تصمیم شامل همه کشورهای منطقه شنگن خواهد بود و براساس گزارش روزنامه ایتالیایی ریپاپلیکا افرادی که از کشوری اتحادیه اروپا وارد ایتالیا می شوند مجبور نیستند برای جلوگیری از سرایت کووید-۱۹ قرنطینه اجباری شوند.