تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

یزد_ ایرنا_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بیماری کرونا در استان یزد سیر نزولی داشته و هم‌اکنون فقط ۹۸ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

دکتر محمود نوری شادکام روز یکشنبه به ایرنا گفت: در چند روز گذشته در شهرستان های میبد و ابرکوه، تست مثبت در بیماران سرپایی، اندکی افزایش داشته که دلیل آن ابتلای تعدادی از افراد بعضی ازخانواده ها به صورت جمعی بوده است. 

وی تصریح کرد: این دسته از خانواده‌ها در این ۲ شهرستان، شناسایی و تحت مراقبت جدی هستند ولی در کل استان خوشبختانه، کرونا سیر نزولی داشته است.

دکتر نوری شادکام یادآور شد: خوشبختانه در شهرستان های مهریز و خاتم طی یک ماه اخیر، مورد مثبتی از بیماری کرونا ثبت نشده و مرگ و میری هم اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل این ۲ منطقه بر اساس دستورالعمل های کشوری، "سفید" محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه در مورد سایر شهرستانها باید مراقبت های لازم را به عمل آوریم، تصریح کرد: موضوع مهم در مورد استان‌های همجوار است که کرونا در برخی از آنها سیر صعودی داشته و لازم است یزدی ها از سفر به این استان ها پرهیز و از پذیرش میهمان از این استان ها هم خودداری کنند. 

وی هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمر را از جمله این استانها اعلام کرد .