مشهد- ایرنا- مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی گفت: تاکنون هیچگونه ابلاغ رسمی از سوی ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا پیرامون بازگشایی صحنهای حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) به آستان قدس ابلاغ نشده است.

محمد توکلی روز یکشنبه به خبرهایی در خصوص مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در مورد بازگشایی محدود صحنها در محدوده حرم مطهر رضوی از ابتدای ماه شوال اشاره و بیان کرد: در صورت صدور این ابلاغیه  بازگشایی صحنهای حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) رضوی که از مدتی پیش بخاطر شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بسته شده‌اند پس ماه مبارک رمضان با رعایت کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: پیش از این پروتکلهای بهداشتی برای بازگشایی صحنهای حرم مطهر امام رضا (ع) تدوین و به آستان قدس رضوی ابلاغ شده بود که البته با توجه به شرایط کنونی احتمال تغییر این پروتکلها وجود دارد. 

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی گفت: با این وجود تاکنون هیچگونه ابلاغ رسمی نه در خصوص پروتکلهای بهداشتی و نه در خصوص نحوه بازگشایی صحنهای حرم منور رضوی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به آستان قدس ابلاغ نشده است.
ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست دیروز ۲۷ اردیبهشت خود با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحنهای رو باز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرده است. 

پس از تایید رسمی مشاهده بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا در ایران و مواجهه جامعه با آمار تصاعدی شیوع آن، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر جمعی، شکل دادن اجتماعات و تماسهای چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس عامل بیماری کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل نمودن مدارس و دانشگاهها "نهضت در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گامهای مشخص عملی و موثر، به مصاف بحران کرونا بروند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرمهای مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت. 

طی این مدت تاکنون درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شبهای قدر همچنان بسته ماند اما مشتاقان اهل بیت (ع) توانستند از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شبها بهره‌مند شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان شش هزار و ۹۰۲ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را بیمار کرده و جان ۳۱۲ هزار ۳۱۹ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است.