تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

شروع هر سال فرصت مناسبی است تا نگاهی به گذشته بیندازیم و مسیر رفته را مرور کنیم؛ سال ۹۸ برای همه ما سال عجیبی بود.

سالی که فراز و نشیب‌های بسیار داشت و در روزهای پایانی‌اش پدیده‌ای به نام «کرونا» تمام کشورها را تحت تاثیر قرار داد. همراه ما شوید تا با هم آلبوم اسنپ را در سال ۹۸ ورق بزنیم؛ راه‌های رفته را بشمریم، لحظه‌های خوش را مرور کنیم و در نهایت برای یک آینده متفاوت برنامه‌ تازه‌ای بریزیم.

۱۵ سفر رفت و برگشت به خورشید

در سالی که گذشت کاربران بیش از ۲۱۰میلیون و ۳۰هزار و ۴۶۳ ساعت را در اسنپ سپری کردند. در حقیقت مردم ایران در سال گذشته در مجموع به اندازه ۲۳هزار و ۹۶۲ سال از عمرشان را در اسنپ گذراندند؛ عددی که تصور آن هم سخت است! 

تعداد راننده‌های اسنپ تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۲میلیون نفر می‌رسد که حدود ۳درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

برای ارزیایی کیفیت سفرها بازخوردهای مسافران بهترین ملاک است. میانگین امتیاز کاربران مسافر به سفرهای اسنپی در سال گذشته ۴.۷ از ۵ بود و به طور متوسط ۴۳درصد سفرها امتیازدهی شده‌اند..

در حال حاضر اسنپ در ۱۴۴ شهر ایران فعال است و بیشترین سفرهای سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج انجام شده است. با پایان سال ۹۸ و در پنجمین سال فعالیت اسنپ بیش از ۳۰میلیون مسافر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

۵ گام اسنپ در جهت مسئولیت اجتماعی

در سالی که گذشت اسنپ در زمینه مسئولیت اجتماعی، گام‌های متعددی برداشت که در ادامه به جزئیات آن‌ها می‌پردازیم. 

طرح «با شما در حرکتیم» برای حمایت از افراد دارای معلولیت

در راستای توانمندسازی جامعه معلولان، رانندگان دارای معلولیت از پرداخت کمیسیون در اسنپ معاف هستند. در پایان سال ۹۸ بیش از ۱۱هزار راننده دارای معلولیت در اسنپ مشغول به کار بودند و در سال گذشته مجموعا بیش از ۱۲میلیون سفر اسنپی توسط این عزیزان انجام شده است.

با تسهیلات اسنپ برای رفت‌وآمد افراد دارای معلولیت، ۶۴هزار سفر انجام شد. طرح «با شما درحرکتیم» که شامل تخفیف ۲۰درصدی سفر برای این عزیزان بود، از نیمه آذرماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در انتهای اسفند ۱۳۹۸ به پایان رسید.

 طرح «همراه زنان سرزمینم» برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

در کمپین «همراهِ زنانِ سرزمینم» حدود ۴۱۷نفر از زنان عضو ناوگان اسنپ که سرپرست خانواده بودند، از پرداخت کمیسیون معاف شدند. مجموع مبلغ معافیت این افراد تا پایان سال نزدیک به ۲۴۰میلیون تومان بود. 

طرح «دنیای متفاوت من» برای حمایت از افراد دارای اتیسم

در سال گذشته اسنپ با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در مورد اختلال اتیسم با انجمن اتیسم ایران همکاری کرد. خبر خوب اینکه همکاری مشترک اسنپ و انجمن اتیسم امسال هم ادامه دارد.

«در مسیر آزادی» برای آزادی زنان زندانی

اسنپ به مناسبت روز خبرنگار سال ۹۸، به نیابت از خبرنگاران، پرداخت بدهی ۶ زندانی زن را تقبل کرد. 

 طرح «سفر به سلامت» برای مقابله با کرونا

 در ماه آخر سال و همزمان با شیوع کرونا، اسنپ تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت کاربران راننده و مسافر خود به کار بست. تلاش‌های اسنپ برای مقابله با کرونا در سال جاری هم همچنان ادامه دارد؛ در این زمینه اقداماتی مثل الزامی کردن استفاده از ماسک و اعطای وام ۵میلیون تومانی به رانندگان مبتلا به کرونا را می‌توانیم ذکر کنیم. از مهم‌ترین اقدامات اسنپ در سال ۹۸ را برای مبارزه با شیوع کرونا می‌توان به؛ آموزش و اطلاع‌رسانی با استفاده از تمام کانال‌های ارتباطی اسنپ، توزیع اقلام استریل (ماسک، دستکش و ...) بین کاربران راننده اسنپ و ضدعفونی کردن ناوگان اسنپ در تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، کرج، قم و رشت، عدم کسر مبلغ وام اعتبار سهمیه سوخت از حساب کاربران راننده تا اطلاع ثانوی.

پشتیبانی و داستان نیم قرن مکالمه در یک سال!

آمارهای پشتیبانی همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گزارش‌های اسنپ است؛ همکاران ما در پشتیبانی شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا شما تجربه بهتری از سفرهایتان داشته باشید. در سال گذشته در مجموع ۱۵میلیون و ۴۲۱هزار و ۹۲۲ تماس ورودی و خروجی با پشتیبانی برقرار شده و در مجموع همکاران پشتیبانی اسنپ بیش از ۴۳۴هزار و ۵۴۷ ساعت با کاربران اسنپ گفت‌وگو کردند. اگر تصور کنیم که تنها یک نفر در پشتیبانی موظف بود به این تماس‌ها پاسخ دهد، باید حدود ۵۰سال از عمرش را سپری می‌کرد تا به تمام این مکالمات بپردازد؛ بله حدود نیم قرن! 

عمده‌ترین شکایت کاربران از چیست؟

رسیدگی به شکایات کاربران وظیفه اصلی پشتیبانی اسنپ است. در سال ۹۸ به طور کلی ۸۴۶هزار و ۵۰۵ پرونده با عنوان‌های مختلف شکایتی در پشتیبانی ثبت شده که کارشناسان تیم پشیتبانی تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران انجام داده‌اند. 

۱۱۰هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کردند

 باشگاه رانندگان اسنپ تلاش می‌کند نیازهای کاربران راننده را در زمینه‌های مختلف شناسایی کند و امکانات لازم را برای رفع آنها فراهم آورد. در سالی که گذشت بیش از ۱۱۰هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کردند. 

هم‌مسیریم!

اسنپ در سال ۹۸ دیگر تنها یک سامانه هوشمند حمل‌ونقل نبود؛ امکان سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت، شارژ سیم‌کارت، ارسال بار با وانت، خرید بلیت پرواز، خرید بسته اینترنت، خرید بلیت اتوبوس، رزرو هتل خارجی، بازی، رزرو اقامتگاه اقتصادی، درخواست تاکسی خطی، رزرو هتل داخلی، پرداخت قبض به سوپراپلیکیشن اسنپ اضافه شد تا تمام نیازهای شما را به شکل آنلاین پاسخ دهیم. ادامه این گزارش را که در مورد گزارش عملکرد سایر سرویس‌های اسنپ در سال ۹۸ است را از بلاگ اسنپ بخوانید. 

منبع: با مشارکت اسنپ | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد