تهران- ایرنا- امام جمعه شهر قدس گفت: در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه برخی از گروه‌های جهادی به مغازه‌های محلی مراجعه و بدهی نیازمندان و فقرا را تسویه می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضا جوکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال مبنی بر اینکه رزمایش حمایت و پشتیبانی از خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا در کشور برگزار شود، در جلسه‌ای با حضور همه مسئولان شهرستان قدس، کمک‌های بسیار خوبی از سوی مردم و مسئولان برای اجرایی شدن اهداف در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی زیادی در سطح شهرقدس فعال هستند، ضمن اینکه مساجد، هیئت های مذهبی و پایگاه بسیج هم به سهم خود در این رزمایش نقش مطلوبی را ایفا کرده اند.

حجت الاسلام جوکار خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در تأمین مواد اولیه  بسته‌های معیشتی و توزیع آنها بین نیازمندان فعالیت دارند.

امام جمعه شهر قدس گفت: اطلاعات و آماری که از خانواده‌های نیازمند از قبل موجود بود با اطلاعات و آماری که از نیازمندان و خانوارهای جدید بعد از شیوع کرونا شناسایی شده بودند، تلفیق شد. 

وی افزود: تاکنون 14 هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند این شهر توزیع شده است.

حجت الإسلام جوکار تاکید کرد: هزار کارگرا روز مزد که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده و مشکلات معیشتی و اقتصادی پیدا کرده‌ اند شناسایی شدند و قرار است از سوی کمیته  امداد امام خمینی (ره) به این این افراد کمک شود. 

وی اضافه کرد: همچنین تلاش شد این کمک‌ها به سمت خانوارهای آبرومندی که شغل خود را از دست داده اند هدایت و از بسته‌های معیشتی و کمک‌های دیگر بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهر قدس گفت: در ماه مبارک رمضان پنج نانوایی در سطح محله های محروم و کم برخوردار شهر قدس در نظر گرفته شده و توزیع نان در این محله ها صلواتی است.

حجت الإسلام جوکار تصریح کرد: با آنکه توان ما در برابر رفع نیازهای محرومان زیاد نیست، ولی تلاش می‌کنیم اقدامات مختصر و حمایتی را انجام دهیم تا به آنها اعلام کنیم به یادشان هستیم و به مشکلات آنها توجه داریم.

 وی ادامه داد: مرحله دوم این رزمایش نیز از میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا قبل از شب‌های قدر و ایام شهادت امام علی (ع) اجرا شد.

حجت الإسلام جوکار تاکید کرد: مرحله سوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در پایان ماه مبارک رمضان و همزمان با عید سعید فطر برگزار می شود و قرار است سبدهای معیشتی و کمک‌های نقدی بین نیازمندان توزیع شود.

وی افزود: همچنین پیش از برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در دی‌ماه سال گذشته با همراهی مسئولان این شهرستان قرارگاهی تحت عنوان «محرومیت‌زدایی منتظران ظهور» برپا شد. 

ویروس کرونا که از اواخر دی ماه سال گذشته از کشور چین شیوع یافت و به تدریج در سراسر جهان منتشر شد، علایم شبیه بیماری آنفلوآنزا دارد اما از نظر سرعت انتشار، مقاومت در محیط و کشندگی پیشرفته تر است؛ این ویروس تاکنون بیش از چهار میلیون و ۶۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و چان بیش از ۳۰۸ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

شهرستان قدس یکی از مناطق غرب استان تهران به شمار می‌رود.