تیمور باقری روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزایش مصرف سوخت، بالا بودن هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان فرسوده، مشکلات ایمنی و ترافیکی، افزایش زمان سفر، خسارت به زیرساختهای جادهای کشور و آلودگی محیط زیست را از معایب حضور ناوگان فرسوده در سیستم حمل و نقل جادهای برشمرد و اظهارداشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در راستای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از تمامی ظرفیتهای قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه در نظر دارد از سوم خرداد سالجاری از متقاضیان ورود خودروهای سنگین تا سه سال ساخت از طریق بخش نوسازی و توسعه ناوگان مندرج در آدرس اینترنتیwww.rmto.ir نامنویسی کنند.
وی افزود: این طرح شامل شرکتهای تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکتهای حمل و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شرکتهای وارد کننده کامیونهای سنگین دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مالکان حقیقی و حقوقی کامیونهای فرسوده میشود.
معاون حمل و نقل ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خریداران ناوگان باید با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل نسبت به نام نویسی و خرید ناوگان اقدام کنند و در نظر داشته باشند که قیمت تمام شده ناوگان توسط مراجع ذی صلاح و نظارتی با توجه به قرارداد خرید خارجی ناوگان تعیین و ملاک عمل برای عرضه در داخل کشور قرار خواهد گرفت.
وی نشان کرد: هرگونه اطلاعیه دیگری در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن که در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای درج شده باشد.