آبادان - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: سختگیری ها در اجرای مقررات بهداشتی مرحله دوم فاصله‌گذاری در اصناف مرتبط با موادغذایی بویژه نانوایی‌ها از طریق افزایش بازرسی بهداشتی از این اصناف تشدید شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان نجمه سیدآقامیری یکشنبه اظهار داشت:  ۲۰ واحد صنفی که هفته گذشته اخطار نهایی پلمب دریافت کرده بودند مورد بازرسی مجدد قرار گرفتند که ۱۸ واحد از این اماکن رفع نقص کرده و با انجام تمهیدات لازم مقررات بهداشتی را رعایت نمودند.

وی به پلمب یک واحد نانوایی و یک سوپرمارکت به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی درگام دوم فاصله‌گذاری اشاره کرد و افزود: حداقل مدت پلمب در این مرحله ۴۸ ساعت است و در صورتی که متصدی پس از بازگشایی دوباره مسایل تذکر داده شده را رعایت نکند با مجازات‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.

سیدآقامیری گفت:پنج هزار بازرسی ویژه کنترل‌ها و آموزش‌های فاصله‌گذاری فیزیکی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز انجام شده است.

وی افزود: اجرای دقیق و سختگیرانه مقررات در سطح عمومی جامعه با دشواری های متعددی روبروست  و با وجود آموزش‌های فراگیر ارائه‌شده و تسهیل دسترسی با اقلام بهداشتی ، عده ای از متصدیان مراکز عرضه کننده موادغذایی حساس، تعهدی برای اجرای اصول اولیه و مهم مرحله دوم  فاصله‌گذاری در خود احساس نمی‌کنند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان اظهار داشت: تیم‌های کارشناسان بهداشت محیط  پس از مراحل آموزشی و صدور اخطاریه‌های قانونی، اقدام به پلمب مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی متخلف می‌کنند.

سیدآقامیری بیان کرد: سامانه ۱۹۰ برای ثبت شکایات مردمی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نظرات و گزارشهای شهروندان آبادانی است.