مشهد- ایرنا- ۵۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا در مشهد برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری تاکنون پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: طرح پلاسما درمانی از ابتدای اردیبهشت ماه در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا کنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور است.
دکتر مجید عبداللهی افزود: تاکنون استقبال بیماران بهبود یافته کرونا در مشهد برای اهدای پلاسما خوب بوده است چرا که آنها وضعیت مبتلایان را بهتر درک می‌کنند و برای نذر بازیافتن سلامتی‌شان نسبت به اهدای پلاسما اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: در این طرح که کاملا داوطلبانه است بیماران کرونایی که دست کم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره قرنطینه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.
عبداللهی رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول را فاکتور مهم برای اهدای پلاسما عنوان کرد و افزود: رضایت کامل اهدا کننده و دریافت کننده شرط اصلی درمان و اهدای پلاسما است.
وی ادامه داد: فراخوان بیماران بهبود یافته کرونا برای اهدای پلاسما از طریق رسانه‌ها و همچنین برقراری تماس با آنها انجام می شود.
به گفته وی، فرآیند اهدای پلاسما حتی از اهدای خون هم راحت ‌تر است و با اهدای پلاسما می ‌توان به بازیابی سلامت هموطنان مبتلا به کرونا که در بیمارستان ها بستری هستند کمک کرد.
پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کروناست که با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان کشور و از جمله در شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.