مهاباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: برای اولین‌بار هزینه کامل پیوند کلیه یک مددجوی زیرپوشش این نهاد تامین شد.

حسین خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مددجو یک بانوی ۳۲ ساله است که کلیه‌های خود را بر اثر بیماری از دست داده بود و با هماهنگی و پیگیری صورت گرفته هزینه کامل پیوند آن توسط کمیته امداد این شهرستان تامین شد.

وی با بیان اینکه این عمل پیوند با موفقیت در مرکز استان صورت گرفت، ادامه داد: هزینه بیش از ۴۰۰ میلیون ریالی عمل پیوند این مددجو برای نخستین بار توسط کمیته امداد به طور کامل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بخش زیاد نیازهای درمانی بیماران خاص توسط نهادهای خیریه تامین می‌شود، اضافه کرد: هزینه‌های درمانی بیماران خاص بسیار بالاست و این نهاد دست یاری به سوی افراد خیر و نیکوکار دراز می‌کند تا مشکلات درمانی و داروئی این بیماران حل شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: رسیدگی به نیازهای درمانی، بهداشتی و ارتقای سطح سلامت خانواده‌های مددجو از اهداف کمیته امداد به شمار می‌رود.

خضری بیان کرد: کمیته امداد توانسته بخشی از مشکلات این بیماران نیازمند را با پرداخت هزینه‌هایی نظیر نگهداری، فرانشیز دارو، آزمایش، عکس و سونوگرافی کاهش دهد.

۶ هزار و ۴۵۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.