زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با اقدامات انجام شده جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، هم اکنون در حال گذر از مدیریت کرونا به سمت کنترل این بیماری هستیم.

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید اولویت زندگی روزمره مردم باشد و شهروندان همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند زیرا هنوز بهترین نسخه برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا همین رفتار است.

وی یادآورشد: مردم ما به خوبی به شرایط واقف هستند و می دانند که هر چند شرایط امروز استان و کشور نسبت به روزهای گذشته بهتر شده اما این به معنی پایان کرونا نیست چرا که هنوز درمان قطعی آن یافت نشده است.

حقیقی با اشاره به آغاز اجرای مرحله سوم طرح غربالگری کرونا در استان زنجان طی روزهای گذشته گفت: در این طرح سطح ایمنی افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند بررسی می شود و به صورت نمونه اتفاقی، افراد عادی هم شامل این طرح می شوند تا درصد افراد مبتلا به کرونا در استان مشخص شود.

استاندار زنجان همچنین با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در استان زنجان هیچ برنامه ای برای روز قدس نداریم تصریح کرد: در خصوص شهرهایی که وضعیت آن ها سفید اعلام شود تصمیم گیری می‌شود.

وی در رابطه با اقامه نماز عید سعید فطر نیز یادآورشد: این فریضه مبارک به مانند برنامه روز قدس در شهرهایی با وضع عادی آن هم با رعایت کامل دستورهای بهداشتی در مکان ها و فضاهای رو باز برپا خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه کنکور نیز در زمان مشخص شده برگزار می شود، گفت: در استان باید شرایط را با توجه به دستورالعمل‌های اعلامی برای برگزار کنکور آماده کنیم و دانش آموزان نیز خود را مهیای ماراتن کنکور کنند.